חדשות בארץ

יו"ר ועדת הבחירות: בחצות - תוצאות האמת

על רקע התסכול הגובר במערכת הפוליטית בעקבות התוצאות השגויות, יו"ר ועדת הבחירות יוצא ומבהיר: "עדיין יכולים לחול שינויים מסוימים בעקבות תהליכי בקרה"

יו"ר ועדת הבחירות במסדרונות הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר ועדת הבחירות במסדרונות הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועד הבחירות המרכזית והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, אמר הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים כי עד חצות יפורסמו תוצאות האמת.

"כבוד הנשיא ביקש להיוועץ האם הוא יכול להתחיל בהליך ההתייעצות עם ראשי הסיעות כבר בשבוע הבא, טרם פרסום התוצאות הרשמיות שאמורות לראות אור ביום רביעי - 17.4", פתח יו"ר הוועדה את הצהרתו לתקשורת. "אני שמח לבשר לציבור שבהמשך לכך נערכה ועדת הבחירות המרכזית לפרסום התוצאות עד חצות", אמר וסייג את דבריו כי "עדיין יכולים לחול שינויים מסוימים בעקבות תהליכי בקרה".

בהתייחס לשגיאות והסתירות שעלו בתוצאות שפורסמו באתר ועדת הבחירות, אמר שופט העליון כי הם נבעו בעקבות "תקלה בממשק, שבאה לידי ביטוי בסנכרון הנתונים בזמן אמת בין אתר לליבה לאתר האינטרנט בו מפורסמות תוצאות האמת". יחד עם זאת, מלצר הבהיר: "לא התגלתה כל תקלה או בעיה בספירת קולות הבוחרים, צוותים טכניים תיקנו את התקלה וביצעו מספר רב של בדיקות ובקרות ואני שמח לבשר שהנותנים יופיעו בחצות הן תוצאות אמת - וזה מה שאציג לנשיא המדינה בשיחתי המתוכננת עמו".

בהמשך הצהרתו לתקשורת, יו"ר הוועדה שיבח את פעילותם ושיתוף הפעולה של מערכת הביטחון, כאשר לדבריו הם "אישרו כי אין קשר לגורמי סייבר, גורמי הביטחון פעלו ללא לאות והם אינם מזהים כל תקיפה זרה באירוע התקלה. על פעילותם מסורה להם תודתי וגם הוקרת אזרחי ישראל צריכה להיות נתונה בהם".

על פי דיווחים בלתי-רשמיים, למפלגות כולנו והליכוד נוסף מנדט אחד, כך שהליכוד עלה ל-36 בעוד שכולנו טיפסה ל-5 מנדטים. על פי דיווחים אלה, שכאמור, אינם רשמיים, שני המנדטים שנוספו להם באו על חשבונן של שתי מפלגות אחרות - יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין, כך שיהדות התורה ירדה ל-7 מנדטים ואילו איחוד מפלגות הימין ל-4.

כזכור, גורמים ברשימת הימין החדש, שלא עברה את אחוז החסימה, דרשו ספירה חוזרת של הקולות, זאת לאחר שמשקיפי המפלגה גורשו ממשרדי ועדת הבחירות שבכנסת. לדברי גורמים אלה, "דברים מוזרים מאוד קורים כרגע בוועדת הבחירות. מישהו גונב את בחירות לימין. לא נותנים לנו להיכנס להשקיף". 

בימין החדש קיבלו גיבוי מפתיע מדרישתם כאשר ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר: "אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים. יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות".

תגיות:בחירות 2019חנן מלצרועדת הבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה