חדשות בארץ

נאום ההפסד של כחול לבן: "הולכים לאופוזיציה"

לפני פחות מיממה הם עוד נשאו נאום ניצחון, הבוקר הם קמו עם נתניהו שהוביל את גוש הימין לניצחון סוחף. גנץ ולפיד הודיעו כי הם הולכים לאופוזיציה

בכירי כחול לבן במסיבת העיתונאים, הערב (צילום: פלאש 90)בכירי כחול לבן במסיבת העיתונאים, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

חרף נאום הניצחון שנישא אתמול על ידי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, היום (רביעי) בכחול לבן השלימו עם ההפסד.

"מתי נבחנת מנהיגות? כשקל, כששמח? או שקשה ומאתגר? בכל המצבים", הכריז בני גנץ בנאומו הקצר. " אנחנו ברגע חשוב לכלל מדינת ישראל. הגענו לתוצאה יוצאת דופן, ויותר ממיליון אנשים שמו פתק שלא ידעו על קיומו לפני 10-9 שבועות. באמת הקמנו אלטרנטיבה שלטונית אמיתית".

"בהינתן מצב הגושים, זו המציאות. המערכה על הקמת לא תמה", אמר יו"ר כחול לבן. "המגעים עוד מתקדמים. הנשיא צריך לקבל את החלטותיו אבל אנחנו מסתכלים על הסיבה שבגללה באנו ובגינה נשרת. אנחנו דמוקרטים ומכבדים את החלטת העם. יש לי הכרת תודה עמוקה לכל מי שהצביע לנו", הצהיר גנץ.

גנץ תלה את הפסדו במשתה המנדטים שהוביל נתניהו. "נתניהו אסף את הקיצוניים, אכל את שותפיו וזו התוצאה שקיבלנו", אמר גנץ. "אף על פי כן, התוצאה הסופית היא באמת חסרת תקדים ומבשרת לנו על גודל הציפייה בחוץ, לא רק לשמות לגנץ, לפיד, אשכנזי או בוגי. הם מחפשים דרך אחרת ושפה אחרת".

שותפו הבכיר להנהגה, יאיר לפיד, היה מעט יותר נחרץ. "לא ניצחנו בבחירות האלה", פתח לפיד את נאומו. "אני מכבד את ההכרעה אבל אני מסתכל סביבי ורואה את הכלי לניצחון בסיבוב הבא. אני רואה שאנחנו המפלגה הגדולה בישראל עם יותר ממיליון מצביעים".

בנאומו, הדף לפיד את הטענות לפיהן המפלגות צפויות להתפרק במהלך המגעים להרכבת ממשלת נתניהו. "ינסו לפרק אותנו אבל לא יצליחו", אמר לפיד. "אנחנו לא רק הולכים לאופוזיציה, אנחנו הולכים לכנסת כדי להתחיל משם את הסיבוב הבא. נגמרו הימים שבהם האופוזיציה ניסתה לזחול לתוך הקואליציה. נדרוש ועדת חקירה ממלכתית לצוללות, לא נרפה מכתבי האישום של נתניהו ונראה איך נראית אלטרנטיבה אמיתית".

בתוך כך, גורם בכיר בכחול לבן אמר מוקדם יותר ל'כאן' כי "אסור לשכוח שיש לנו אותה כמות מנדטים כמו לביבי, עשינו משהו אדיר. נכון, נצטרך ללכת לאופוזיציה, אבל נחכה שנתניהו ייפול ביולי ואנחנו נהיה אלה שנחליף אותו", זאת מאחר ולדבריו, "אנחנו את כוחנו כבר צברנו".

כבר הבוקר, עם היוודע התוצאות היותר מוחלטות, שינה גנץ את הטון והחל לעכל את דבר ההפסד. "זה בוקר חדש שאנחנו מתעוררים לדיווחי אמת שהולכים ומתפתחים, אנחנו ממתינים עד סוף דיווחי האמת", אמר. "ייתכן שנוכל לפתח מהלכים פוליטיים כאלה או אחרים", אמר גנץ, שבהמשך עודד את פעיליו ומצביעיו: "יש לנו על מה להיות גאים ונהיה כאלה. אני חוזר ומדגיש בפניכם - מדובר בהישג היסטורי", הוסיף.

"מעולם לא קמה מפלגה כל כך גדולה, כל כך משמעותית עם כל כך הרבה אנשים טובים בכל כך מעט זמן. העם מדבר אלינו. העם מבקש דרך אחרת, ואנחנו הולכים לספק לו אותה. אמרתי לכם שבאופן אישי אני בא לעשר שנים - זה כולה הבוקר הראשון. אז יש עוד הרבה עבודה לפני, הרבה עבודה לפנינו, שום דבר לא נגמר. אנחנו עושים את המהלכים שלנו. עד עכשיו הפתענו - חכו נראה מה יילד יום", אמר גנץ.

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה