חדשות בארץ

בהמתנה לקולות החיילים: האם הימין החדש וזהות יצליחו לעבור את אחוז החסימה?

בשל תמונת המצב האלקטורלית המורכבת שהתקבלה בבחירות, המפלגות הקרובות לאחוז החסימה ממתינות בדריכות למעטפות הכפולות ולקולות החיילים כדי לדעת האם הן ייכנסו לכנסת ה- 21. ספירת הקולות תסתיים לכל המאוחר ביום שישי בבוקר

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

המערכת הפוליטית דרוכה לקראת סיום ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה- 21. בשל תמונת המצב האלקטורלית המורכבת, המפלגות השונות יצטרכו להתאזר בסבלנות ולהמתין ממש עד הרגע האחרון בו תסתיים ספירתן של המעטפות הכפולות, הכוללות את קולות החיילים. 

נכון לעכשיו, מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד – עם 3.14% מקולות הבוחרים – ניצבת על סיפו של אחוז החסימה. מפלגת זהות של משה פייגלין אף היא לא נכנסה לכנסת, אך עם 2.51% מהקולות היא רחוקה בהרבה מהסף הנדרש. בשתי המפלגות שוררת בשלב זה אופטימיות בדבר יכולתן להיכנס לכנסת. עבור בנט, תחושות אלו מבוססות על ההישגים שרשם במערכות בחירות קודמות בקרב החיילים. מבחינתו של פייגלין, הוא בונה על קולות הצעירים, אך ככל הנראה הוא יתקשה להדביק את הפער.

החיילים עשויים להשפיע גם על תוצאות הבחירות המסתמנות מעברה השמאלי של המפה הפוליטית. מפלגת רע"ם-בל"ד עברה אומנם את אחוז החסימה – עם 3.46% מהקולות, אך ברור שהיא לא תזכה לקבל קולות בקרב החיילים. בקונסטלציה מספרית מסוימת ייתכן והמפלגה הערבית תידחק אל מחוץ לכנסת, אם כי הסיכויים לכך אינם גבוהים.

בדומה לקלפיות בבתי החולים, בבתי הסוהר ובנציגויות ישראל בחו"ל, גם קולות החיילים לא נספרו בקלפיות בהן הצביעו. המעטפות הכפולות הועברו ישירות לוועדת הבחירות המרכזית. אנשי הוועדה יצליבו תחילה את נתוני ההזדהות המופיעים על המעטפות החיצוניות עם נתוני ההצבעות בקלפיות הרגילות, כדי לוודא שלא מדובר בקולות כפולים של אנשים שהצביעו פעמיים. בתום הבדיקה, ייפתחו המעטפות הפנימיות ותחל ספירתם של הפתקים שבתוכן. מספרן של המעטפות הכפולות נע בין 6% ל- 7% מסך הקולות, וכאמור לאור התוצאות עשויה להיות להן השפעה על התוצאות הסופיות. ספירת המעטפות הכפולות צפויה להסתיים מחר בערב או לכל המאוחר ביום שישי בבוקר.

תגיות:צה"לבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה