חדשות בארץ

התנאי של סמוטריץ’ לנתניהו: חוק נורבגי כפול לבן גביר

בנאום שנשא חבר רשימת איחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ', אמר כי המפתח ליציבות הממשלה הוא העברה מיידית של חוק החסינות לנתניהו

סמוטריץ’ ובן גביר באירוע בחירות משותף (צילום: גילי יערי, פלאש 90)סמוטריץ’ ובן גביר באירוע בחירות משותף (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

בכיר רשימת איחוד מפלגות הימין, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', נאם הערב (שלישי) בעקבות המדגמים המצביעים כי מפלגתו עוברת את אחוז החסימה.

איך שזה נראה הלילה – ותהיו בטוחים שבבוקר זה יהיה עוד יותר טוב – גוש הימין ניצח. במדינת ישראל תקום ותכהן בעזרת השם ארבע שנים מלאות ממשלת ימין", אמר סמוטריץ' והצהיר כי "כמו שאמרתי במערכת הבחירות, וחזרתי על זה הלילה, המפתח כמובן להחזיר את חוק החסינות, ובכך לשמר אמון לכל השותפים, שהממשלה הזאת תוציא את ימיה ותעשה המון טוב לכל ישראל". בדבריו, פנה לראש הממשלה ודרש ממנו שלא לנסות לקיים מגעים עם כחול לבן: "אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע שהוא הולך להקים ממשלת ימין ושהוא בשום פנים ואופן לא יפנה להקמת ממשלת שמאל כפי שהיו מי שחששו".

"ניכנס למשא ומתן מיידי, עוד לפני ההמלצה לנשיא – כדי לוודא שתקום ממשלת ימין" הכריז סמוטריץ, "נתניהו הבטיח לפני יומיים להחיל ריבונות ביהודה ושומרון - ההבטחה הזאת לא תישאר בגדר הבטחת בחירות, כך גם פסקת ההתגברות".

ח"כ סמוטריץ' חזר והציב בפני נתניהו את תנאיו העקרוניים להצטרפות לממשלה בהנהגתו. "שוחחתי עם חברינו מעוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי וברוך מרזל", אמר. "בתיאום עם הרב רפי פרץ חזרנו על ההתחייבות שלנו לחוק נורבגי. איתמר (בן גביר) יהיה בכנסת. נקודה". סמוטריץ' אף פנה למפלגות החרדיות ודרש מהם לשתף איתו פעולה: "אני קורא למפלגות החרדיות לשלב איתנו ידיים כדי לסכם על עקרונות משותפים לכניסה לממשלת נתניהו עקרונות שישמרו על ארץ ישראל תורת ישראל ועם ישראל".

כזכור, במדגמים שפורסמו בחדשות 13 זכתה רשימת איחוד מפלגות הימין ל-4 מנדטים, בעוד במדגמים שהובאו ב'חברת החדשות' וב'כאן' זכתה המפלגה אף ל-5 מנדטים. בנאומו, הודה סמוטריץ' גם לפעילי המפלגה: "אני רוצה להודות לפעילי עוצמה, הם הצילו את ממשלת הימין, עבדנו קשה, הם עבדו קשה, גילינו אחריות ביחד, והיא שהביאה את התוצאות של הערב הזה".

תגיות:איתמר בן גבירבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019ברוך מרזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה