חדשות בארץ

מפלגת העבודה התרסקה – איתן כבל קרא ליו"ר אבי גבאי להתפטר

הלם במפלגת העבודה בעקבות המדגמים הצופים לה התרסקות מוחלטת. חבר הכנסת היוצאת, איתן כבל – יריבו של היו"ר אבי גבאי – קרא לו להודיע על התפטרותו עוד הערב

גבאי, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גבאי, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מפלגת העבודה ניצבת הערב (שלישי) בפני הרגע הקשה בתולדותיה. על פי תוצאות המדגמים השונים היא ספגה מפלה כואבת, לאחר שכחול לבן 'שתתה' לה את המנדטים, ותקבל בין 6 ל- 8 מנדטים.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', מספר 5 ברשימת העבודה לכנסת, תיכנס ככל הנראה לכנסת הבאה. היא הגיבה על התוצאות באומרה כי מדובר ב"מכה קשה וכואבת, התוצאה הנמוכה ביותר למפלגת העבודה אי פעם". בראיון לחדשות 12 הוסיפה יחימוביץ' כי "השמאל הציוני ספג מהלומה קשה ביותר ויש לעשות חשבון נפש אחרי הלילה הזה. יש לנו דרך קשה וארוכה".

חבר הכנסת איתן כבל, שלא ימשיך לכנסת הבאה, קרא ליו"ר העבודה אבי גבאי להודיע עוד הלילה על התפטרותו. כבל, שזכור שבמהלך מערכת הבחירות תקף בחריפות את גבאי – בין היתר, על רקע הצעד שגבאי עשה לפירוק השותפות עם מפלגת התנועה של ציפי לבני במסגרת "המחנה הציוני" – אמר אף הוא כי מדובר ברגע הקשה ביותר בתולדות העבודה: "מעולם לא היינו במקום הזה. אני מקווה שגבאי יסיים את תפקידו כיו"ר המפלגה – אין לו שום זכות להמשיך ולו לדקה אחת בתפקיד". בחשבון הטוויטר שלו הוסיף כבל כי "גבאי עמד בהבטחתו והפיל את הבית עלינו, הכישלון רשום אך ורק על שמו.  אין לו יותר מנדט לנהל את המפלגה והוא צריך להתפטר עוד הערב".

חברת הכנסת סתיו שפיר – מספר 4 ברשימת העבודה – העדיפה להתמקד בחצי הכוס המלאה של המדגמים, לטענתה האפשרות להקמת ממשלה בראשות בני גנץ – נחמה פורתא, שעל פי המסתמן תתברר כבלתי מבוססת. בראיון לחדשות 13 אמרה שפיר כי "יכול היות שיהיה פה שינוי אמיתי שהוא הכרחי למען עתידה של מדינת ישראל. החלוקה בין הגושים היא חלוקה מדומה. יכול להיות כאן מהפך – זה תלוי גם בקולות שעדיין לא הגיעו וגם בהחלטה של חלק מהשחקנים". בהתייחסה למצב מפלגתה, ציינה שפיר כי "את חשבון הנפש צריך לעשות בפנים".

נכון לשעה זו, יו"ר העבודה אבי גבאי טרם הגיב על התוצאות האלקטורליות הקשות שצופים המדגמים למפלגתו.

תגיות:מפלגת העבודהאיתן כבלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה