חדשות בארץ

אחרי המדגמים: נתניהו החל במגעים ראשוניים להקמת הקואליציה

ראש הממשלה ניהל בשעה האחרונה שיחות טלפוניות עם ראשי מפלגות בגוש הימין-חרדים, במטרה לייצב רוב של חברי כנסת שימליצו לנשיא להטיל עליו את הרכבת הממשלה הבאה

נתניהו ודרעי, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו ודרעי, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל הערב (שלישי) בשיחות ראשוניות עם ראשי המפלגות בגוש הימין-חרדים, וזאת במטרה לייצב את מרכיבי הגוש שימליצו לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל עליו את תפקיד הרכבת הממשלה הבאה.

על פי הדיווחים השונים, השיחה הראשונה של נתניהו הייתה עם משה גפני, יו"ר דגל התורה. גפני הודיע לראש הממשלה כי יהדות התורה תמליץ עליו לנשיא. יו״ר ש"ס השר אריה דרעי, שוחח אף הוא עם נתניהו והעביר מסר דומה, לפיו ש"ס תמליץ עליו לנשיא, ובהתאם להתחייבותה במהלך מערכת הבחירות היא תתמוך בהקמת ממשלת ימין בראשותו.

המדגמים השונים שפורסמו בכלי התקשורת מציגים תמונת מצב לא ברורה של המערכת הפוליטית לאחר סגירת הקלפיות. בשניים מתוך שלושת המדגמים (חדשות 13 וכאן חדשות) מסתמן שוויון בין הליכוד וכחול לבן, בעוד מדגם חדשות 12 מעניק יתרון של 4 מנדטים לכחול לבן על הליכוד – 37 מול 33. מדגם זה אף טוען לתיקו 60:60 בין גוש הימין-חרדים לגוש השמאל-ערבים. עם זאת, בשני המדגמים האחרים גוש הימין מוביל בבירור על פני השמאל.

במסגרת המאמצים הראשוניים לייצב את גוש הממליצים, פנה הערב השר לשעבר גדעון סער בקריאה למפלגת כולנו של השר משה כחלון להתמזג עם הליכוד. על פי המדגמים, כחלון הצליח לעבור את אחוז החסימה וזוכה ל- 4 מנדטים – תוצאה לא מחמיאה למפלגה שהחזיקה ב- 10 מושבים בכנסת היוצאת. התמזגות לתוך הליכוד – בדומה להתמזגותה של מפלגת "ישראל בעלייה" ב- 2003 עם הליכוד, לאחר שזכתה בבחירות ל- 2 מנדטים בלבד – תקנה לנתניהו לא רק רוב של ממליצים, אלא גם את מעמד המפלגה הגדולה ביותר, עובדה שתקל עליו לקבל את התפקיד להרכיב את הממשלה. לאחר שיחותיו עם ראשי המפלגות החרדיות, שוחח נתניהו עם כחלון. בנאום שנשא בפני פעילי מפלגתו, הבהיר כחלון כי ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה. הוא ציין כי בשיחתו עם נתניהו הם סיכמו להיפגש לאחר שיתקבלו תוצאות האמת.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסתמן בשלב זה כאגוז קשה יותר לפיצוח. על פי דיווחים שונים, נתניהו וגנץ ניסו להשיג אותו בטלפון כדי לשוחח אתו אך הוא לא ענה. במסיבת עיתונאים קצרה שערך במטה מפלגתו, סירב ליברמן לענות על השאלה על מי ימליץ לנשיא: "עד שלא אראה מפה סופית של כל המפלגות עם כל המנדטים - אני לא מדבר. נראה תוצאה סופית - נדון".

סביר להניח שאת השיחה עם יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, ינהל נתניהו בשלב מאוחר יותר, זאת לא רק בשל יחסיהם המתוחים אלא גם לאור העובדה שעל פי המדגמים הימין החדש מתנדנד על גבול אחוז החסימה. על פי ההערכות השונות, ייתכן וקולות החיילים הם שיכניסו לבסוף את בנט לכנסת.

(עודכן: 23:57)

תגיות:אריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה