חדשות בארץ

הבחירות לכנסת: נתניהו וגנץ הצביעו

נכון לשעה 10 בבוקר, נתוני ההצבעה עמדו על 12.9% - נתון נמוך במעט לעומת בחירות 2015

נתניהו בקלפי, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו בקלפי, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע לפני הצהריים (שלישי) בקלפי הממוקמת סמוך לביתו, בבית הספר על שם פולה בן גוריון בשכונת רחביה בירושלים. נתניהו, שהגיע לקלפי עם רעייתו שרה, אמר כי ההצבעה היא "פעולה קדושה", כלשונו: "זו ממש מהות הדמוקרטיה, ואנחנו צריכים להתברך בזה. צריך לבחור טוב". לאחר ההצבעה הגיע נתניהו למרכז טלפוני שהקים הליכוד והתקשר לאזרחים כדי להמריצם לצאת ולהצביע.

מוקדם יותר הבוקר הגיע יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם אשתו רויטל להצביע בקלפי בסמוך לביתו בראש העין. גנץ אמר לכלי התקשורת כי הוא יהיה ראש הממשלה הבא: ''צריך לכבד את הדמוקרטיה ולהתנהג באחריות. בואו נאמין בתקווה. אנחנו יוצאים לדרך חדשה. זה יום של תקווה ויום של אחדות". לאחר ההצבעה עלה גנץ לקבר הוריו ביישוב כפר אחים.

הנשיא ראובן ריבלין הצביע בקלפי בשכונת יפה נוף בירושלים, לראשונה ללא אשתו נחמה המאושפזת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהיא מורדמת ומונשמת. "זה 50 שנה שאני מצביע יחד עם רעייתי. אני מלא תקווה ותפילה, ובטוח שנעשה זאת גם בפעם הבאה כאן, במקום מגורינו הקבוע", אמר ריבלין. הוא קרא לאזרחים לצאת אל הקלפיות ולממש את זכותם להצביע: "לא נשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו, היחידים שיקבעו מי תהיה הממשלה וראש הממשלה הבאים זה אתם, וכדי שתשפיעו - אתם חייבים להצביע".

על פי נתוני ההצבעה הראשוניים, שנמסרו על ידי ועדת הבחירות המרכזית, נכון לשעה 10:00 עמד אחוז ההצבעה על 12.9% מכלל בעלי זכות הבחירה. מדובר באחוז הצבעה נמוך במקצת לעומת בחירות 2015, אז הצביעו 14.3% עד השעה 10:00.

חיילי צה"ל ממשיכים להצביע זה היום השלישי ברציפות. הם עושים זאת ב- 663 קלפיות בבסיסים ברחבי הארץ. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי אחוז ההצבעה בקרב החיילים עומד בשעה זו על 17.3%.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה