חדשות בארץ

דרעי: "יש שאננות גדולה בציבור החרדי"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הזהיר מפני ההשלכות ההרסניות שבהצבעת החרדים למפלגות חילוניות. דרעי: "לא מעניין אותם מה עם עולם הישיבות. אני מקווה שזה שוליים"

שר הפנים, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)שר הפנים, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

בראיון שהעניק היום (שני) ל'כיכר השבת', יו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, הביע את כאבו לנוכח הקמפיין שמנהל בנימין נתניהו, אשר פוגע קשות במפלגות הימין הקטנות, בהן, מפלגת ש"ס.

"המילה לחוץ היא לא נכונה, אני לא לחוץ על עצמי. אני מוטרד מאוד, כואב מאוד. אני יודע מה עומד על כף המאזניים, דיני נפשות", היצר שר הפנים. "אני רואה את המגמה, האהבה לש"ס אבל יש 'מצווה אדירה' להציל את נתניהו, הוא הצליח להכניס להם לראש כדי להציל את נתניהו צריך להצביע ליכוד. הציבור רחמן ומזדהה עם הנרדף, הם נמשכים לזה", אמר.

"אני יודע מה ביבי נתניהו עשה לנו לפני ארבע שנים. גם אז הייתי משוכנע, ישבתי בשאננות. כל הסקרים שלנו הראו לנו שאנחנו 10 מנדטים", שחזר דרעי את המערכה הקודמת ב-2015. "במוצאי הבחירות הייתי באכזבה אדירה ששמעתי עשרה מנדטים", סיפר. לדבריו, "אנשים בשעה האחרונה שינו את ההצבעה שלהם, אני חושש מאוד מיום שלישי, נתניהו עוד לא התחיל. לצערי נתניהו יכול להוריד אותנו משבעה מנדטים", הזהיר.

יו"ר ש"ס שיגר אזהרה למצביעים החרדים שעלולים לסמוך על הכוח החרדי שינהר לקלפיות, ולא להתייצב בעצמם. "יש שאננות גדולה בציבור שלנו", הכריז השר דרעי. "אני חושש, מצד אחד אדישות, מצד שני לנתניהו יש פי עשר משאבים,. הוא ראש ממשלה, הוא שולט בסדר היום", הוסיף.

דרעי חזר על המסרים שנשמעים במפלגות החרדיות בנוגע לישיבה בממשלת גנץ-לפיד. דרעי הבהיר כי על אף שהוא פוסל את בני גנץ, אין הם מתכוונים לשבת בממשלתו מאחר והוא צירף את יאיר לפיד. "בבני גנץ אני לא רואה רוע, בוגי יעלון אפילו היה ידיד שלי. גבי אשכנזי - עושה רושם של אדם טוב. אבל ברגע שהם ישבו בווילה בסביון ואימצו את המצע של 'יש עתיד' בנושאי דת ומדינה, איך אנחנו יכולים להיות איתם ביחד?", תהה יו"ר ש"ס. "ש"ס לא תשב בממשלה שיאיר לפיד יכהן בה כשר", הצהיר.

בהתייחס לנתון המסוכן המלמד על עלייה באחוז ההצבעה של חרדים למפלגות חילוניות, אמר דרעי: "בליל שבת - בשבת אני משתדל לא לדבר פוליטיקה - החתנים שלי שמעו את הזעקה שלי ביום שישי, הם לא רגילים לשמוע אותי ככה, אני שומע אחד מהחתנים שלי שמספר על חברים שלו שלמדו איתו בישיבה, בני ישיבות, בלי בושה, פייגלין, ליכוד, איתמר בן גביר. לא מעניין אותם מה עם עולם הישיבות, חוק הגיוס. אני מקווה שזה שוליים".

"אני לא זוכר דבר כזה, ב"ה שהציבור לא כזה. עצם העובדה שיש שיח כזה, שאנשים לא מתביישים, זה מפחיד אותי. למה אני לחוץ? אני מאוד חושש", חתם דרעי.

תגיות:אריה דרעימפלגת שסבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה