חדשות בעולם

איראן מאיימת: נגדיר את צבא ארצות הברית כארגון טרור

בתגובה לידיעה ב"וול סטריט ג'ורנל", לפיה ממשל טראמפ מתכוון להכריז על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור, אמר מפקד המשמרות, מוחמד עלי ג'עפרי, כי "אם ארצות הברית תנהג בטיפשות, לכוחות הצבא שלה במערב אסיה לא יהיה שקט"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, עלי ג'עפרי, איים היום (ראשון) כי אם ארצות הברית "תנהג בטיפשות", כהגדרתו, ותגדיר את המשמרות כארגון טרור – "לכוחות הצבא שלה במערב אסיה לא יהיה שקט".

ג'עפרי אמר את הדברים בתגובה לידיעה שפורסמה בסוף השבוע ב"וול סטריט ג'ורנל", לפיה הממשל האמריקני מתכוון להכריז מחר על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור.

תגובות נוספות לידיעה בעיתון האמריקני יצאו מהפרלמנט בטהראן. בהצהרה משותפת שהוציאו חברי המג'לס הובעה תמיכה מלאה במשמרות המהפכה כ"אחד מההישגים הגדולים ביותר של איראן ושל הכוחות המזוינים שלה". בנוסח ההצהרה נטען כי המשמרות משקיעים מאמצים רבים במאבק נגד הטרור. חברי הפרלמנט הזהירו כי הגדרה של המשמרות על ידי הממשל האמריקני כארגון טרור תוביל לצעדי תגובה, שיכללו גם את הגדרתו של צבא ארצות הברית כישות טרוריסטית. בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית "טסנים", אמר יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ במג'לס האיראני, השמת-אללה פלחאת-פישה, כי שלוש סיעות בפרלמנט כבר ניסחו הצעת חוק בנידון, שתגדיר את הצבא האמריקני כארגון טרור. בישיבה פתוחה שקיים המג'לס, אמר חבר הפרלמנט האיראני, עלי רזא סלימי, כי "אם האמריקנים יכריזו על המשמרות כארגון טרור, אנו בוודאי נהפוך ליעד את כוחותיהם באזור ובחלקים אחרים של העולם".

אם אכן ארצות הברית תבצע את הצעד המדובר, זו תהיה הפעם הראשונה שארגון צבאי של מדינה זרה מוגדר כארגון טרור. שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, הגיב על הידיעה ב"וול סטריט ג'ורנל", באומרו כי הבכירים האמריקניים, שלדבריו פועלים בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מטיפים מזה זמן רב להכנסת משמרות המהפכה האיראניים לרשימת ארגוני הטרור. "הם מבינים היטב את ההשלכות של צעד זה עבור הכוחות האמריקניים באזור", כתב זריף בחשבון הטוויטר שלו. "הם למעשה מבקשים לגרור את ארצות הברית לבוץ – עבור נתניהו. על דונלד טראמפ לדעת טוב יותר מאשר שירמו אותו ויגררו אותו לאסון אמריקני נוסף".

תגיות:איראןארצות הבריתמשמרות המהפכהדונלד טראמפמוחמד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה