חדשות בארץ

גנץ: הציבור לא יעצור אותנו – נקים את הממשלה הבאה

יו"ר כחול לבן הביע את ביטחונו כי מפלגתו תהיה המפלגה הגדולה ביותר בכנסת ה- 21 וכי הנשיא יטיל עליו את התפקיד להרכיב את הממשלה הבאה: "אף אחד לא יעצור אותנו – לא הציבור, לא הפוליטיקאים ולא אף אחד אחר. אנחנו נקים את הממשלה"

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הביע הבוקר (שני) את ביטחונו כי מפלגתו תהיה המפלגה הגדולה ביותר בכנסת הבאה וכי היא זו שתקים את הממשלה הבאה. בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל אמר גנץ: "אנחנו נהיה הכי גדולים, הנשיא יטיל עלינו את הרכבת הממשלה, ואף אחד לא יעצור אותנו – לא הציבור, לא הפוליטיקאים ולא אף אחד אחר. אנחנו נקים את הממשלה".

בהתייחסו לשאלה כיצד הוא מצפה לקבל את התפקיד להקים ממשלה מבלי שיהיה לו רוב חברי כנסת שימליצו עליו לנשיא המדינה, אמר גנץ: "אני בטוח שהנשיא יבחר להטיל את הרכבת הממשלה על פי החוק ועל פי רוח החוק. הוא איש ממלכתי ואני לא מפקפק לרגע בשיקוליו. אני רואה לנגד עיניי את התוצאה".

גנץ הוסיף כי "גם מימין אנשים מבינים שהימין אינו בסכנה – נתניהו בסכנה. לא סכנה ביטחונית, אלא משפטית, כי הוא יצטרך לתת הסברים על מה שעשה. יש הזדמנות לשנות, יצרנו אותה עבורנו ועבורכם. אנחנו נקים ברית של תקווה. נשים בצד את הקיצונים".

יו"ר כחול לבן התחייב כי מפלגתו לא תשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו. בתשובה לשאלה האם יישאר בכנסת כיו"ר אופוזיציה במידה ולא ייבחר לראש ממשלה, ענה גנץ: "שירתי את מדינת ישראל כ- 40 שנה, ואני בא לשרת אותה עוד 10 שנים".

בהתייחסו לאפשרויות המדיניות להסדר עתידי עם הפלסטינים, סירב הרמטכ"ל לשעבר להשמיע את המילים "מדינה פלסטינית". הוא טען כי דבריו של נתניהו כי יפעל בקדנציה הבאה לסיפוח היישובים היהודיים ביהודה ושומרון אינם רציניים וכי מדובר ב"בלון בחירות" בלבד. "אני מבדיל בין תהליך אסטרטגי משמעותי שצריך לקיים אותו", הדגיש גנץ. "קריטי שניאבק לשלום ונחתור להסדר מדיני, בכפוף לשיקולים ביטחוניים. אי אפשר להתלהב ממשהו שמישהו משחרר דקה לפני בחירות, כי היו לו 13 שנים שלמות לממש זאת".

"אבטיח את ישראל כמדינה בטוחה, חזקה, יהודית ודמוקרטית. לא אקח אותה לכיוון של מדינה דו-לאומית", סיכם גנץ.

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה