חדשות בארץ

מבצע "יוסף עליכם": החלטת בג"ץ תינתן רק לאחר הבחירות

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, אמר כי לא ניתן לקבל החלטה מיידית בעתירת ש"ס נגד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בנוגע למבצע "יוסף עליכם". בש"ס הגיבו כי ההחלטה הייתה צפויה וכי היא "מעידה שוב על הזלזול המתמשך בציבור הספרדי והמסורתי"

כינוס בחירות של ש"ס בירושלים, 2 באפריל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)כינוס בחירות של ש"ס בירושלים, 2 באפריל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בג"ץ יקבל את החלטתו בעתירת תנועת ש"ס בנוגע לפרויקט "יוסף עליכם" רק לאחר הבחירות. כך הודיע היום (שני) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.

כזכור, יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, אסר על ש"ס להמשיך בפרויקט, במסגרתו נקראו תומכי המפלגה להביא לקלפי מצביעים נוספים עבור ש"ס, כשבתמורה הובטחה להם אות בספר תורה שיוכנס לכותל המערבי. מלצר קיבל את החלטתו בעקבות עתירה שהגישה בנידון התנועה לאיכות השלטון, ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, חיווה את דעתו כי יש לעצור את המבצע.

ש"ס הגישה עתירה דחופה לבית המשפט העליון בבקשה להוציא צו על תנאי שיבטל מיידית את החלטתו של מלצר ויאפשר להמשיך במבצע "יוסף עליכם". השופט עמית הבהיר בהחלטתו כי "גם אם יהא מדובר באתרוגים אחר סוכות – הרי שאין באפשרות בית המשפט להיעתר לבקשה וליתן החלטה עוד לפני הבחירות".

בתגובה להחלטת בג"ץ, מסרו בש"ס כי מדובר בהחלטה "צפויה" וכי היא "מעידה שוב על הזלזול המתמשך בציבור הספרדי והמסורתי הרואה באות בספר התורה כסמל של חיבור למסורת ולתורה. עינוי דין זה הינו ההפך הגמור מהצדק, והיום יותר מתמיד ברור מדוע צריך ש"ס חזקה כדי להיאבק על היהדות והמסורת ולהציל את מפעלו של מרן".

תגיות:ש"סבג"ץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה