חדשות בארץ

ש"ס למנדלבליט: עמדתך נגד קמפיין "יוסף עליכם" – פטרונית

היועץ המשפטי לממשלה הגיש חוות דעת לוועדת הבחירות בבקשה לעצור את קמפיין "יוסף עליכם" של ש"ס, המבטיח אות בספר תורה לכל מי שיביא מצביעים נוספים למפלגה. השר אריה דרעי הגיב: "יש כאלה שמחלקים טי-שירטים, כובעים, עטים ופרחים - אנחנו כותבים ספר תורה"

  • כ"ו אדר ב' התשע"ט
דרעי (צילום: David Cohen/Flash90)דרעי (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

תנועת ש"ס מתחה הבוקר (שלישי) ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וזאת בעקבות פנייתו לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה להוציא צו להפסקת פרויקט "יוסף עליכם" של המפלגה.

בחוות דעת שהגיש אתמול ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, קרא מנדלבליט לעצירת הקמפיין, במסגרתו נקראו תומכי המפלגה להביא לקלפי מצביעים נוספים עבור ש"ס. לתומכים הובטח בתמורה אות בספר תורה שיוכנס לכותל המערבי. חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה הוגשה בתגובה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד הקמפיין, בטענה כי הוא מנוגד לחוק הבחירות.

בתגובה שמסרה ש"ס למלצר על העתירה, ולאחר שמנדלבליט מסר את עמדתו ליו"ר ועדת הבחירות, נכתב כי "התפיסה הפטרונית, המבקשת לקבוע חלוקה בין אלו המוקירים תודה באמצעות כובע מצחייה לבין הקדשת אות בספר תורה כהבעת הוקרה, היא זלזול באינטליגנציה של הבוחר. לשיטת ההגמוניה, הבוחר הספרדי הוא פרימיטיבי ונבער מדעת שיכולת הבחירה נעלמת ממנו כשהוא מחליט לבחור בתורה. זו העמדה המסתתרת מאחורי היועץ המשפטי לממשלה. והיא מנוגדת לערכים ליברליים של רב-תרבותיות״.

אמש, לאחר שמנדלבליט העביר לוועדת הבחירות את חוות דעתו, נמסרה מש"ס ההודעה הבאה: "מצער לגלות שכתיבת אות בספר תורה על שמו של אדם נתפסת כ'שוחד בחירות'. ש"ס גאה במבצע 'יוסף עליכם' הפועל לפי צוויו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצ"ל להוסיף עוד ועוד תומכים לתנועת ש"ס בצורה סמלית של חיבור אמיתי לתורה ולמסורת היהודית. תנועת ש"ס תמשיך לפעול לשמירה על המסורת היהודית במדינה".

בראיון הבוקר לרינו צרור בגלי צה"ל, אמר שר הפנים אריה דרעי: "כל מפלגה מדברת לאנשים בסגנון ובתרבות שלה. יש כאלה שמחלקים טי-שירטים, כובעים, עטים ופרחים. כשהרב עובדיה יוסף אומר שמי שמצביע ש"ס מזכה את הרבים וזוכה לגן עדן, השיח שלנו – כמפלגה תורנית, מסורתית ומזרחית – הוא להגיד שאנחנו כותבים ספר תורה שמאחד את כל הבוחרים ואת כל הציבור שלנו, ואת ספר התורה נכניס בעזרת השם לכותל המערבי לזכות עם ישראל ולעילוי נשמתו של הרב עובדיה".

"ציבור המצביעים שלנו, המזרחי-מסורתי, הוא לא כזה פרימיטיבי שבאמצעות אות בספר תורה או ברכה של רב, אתה יכול להשפיע עליו לעשות בעל כורחו והוא כמו עיוור באפילה. עם כל הכבוד, יש כאן רב-תרבותיות, זו דמוקרטיה אמיתית", אמר דרעי.

תגיות:ש"סאריה דרעיאביחי מנדלבליטבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה