חדשות בעולם

"רק היהודים יכולים להבין אותנו": במלאת 25 שנה לטבח ברואנדה - הפליטים מדברים

25 שנה לאחר הטבח הגדול ברואנדה, שבו נרצחו אלפי בני אדם על ידי המיליציה הקיצונית של ה'אינטרהמווה', הפליטים הנותרים מספרים את שעבר עליהם, ומשחזרים את גודל התופת

אא

"הייתה לי משפחה גדולה. אמא ואבא, דודים, אחים ואחיות. כולם נרצחו מול עיניי": 25 שנה לאחר הטבח הגדול ברואנדה, שבו נרצחו אלפי בני אדם על ידי המיליציה הקיצונית של ה'אינטרהמווה', הפליטים הנותרים מספרים את שעבר עליהם, ומשחזרים את גודל התופת. 

אחד מהם, ז'דו שמו, היה רק בן שש כשזה קרה. "לא משנה מה אעשה בחיי - איש לא יוכל להחזיר לי את המשפחה שלי, ורק אתם היהודים יכולים להבין את מה שעברנו פה", הוא אומר בראיון מיוחד ל'ישראל היום',  ופורץ בבכי חסר מעצורים. 

הטבח ברואנדה פרץ נגד המיעוט הטוטסי במדינה - כתגובה על רצח נשיא המדינה דאז ג'ובנל הביארימנה, זאת על אף שאיש לא באמת ידע מי עומד מאחורי חיסולו. 

 

"קשרו את גורלם מתוך האפר של השואה והג'נוסייד"

על רקע יום הזיכרון הממלכתי שאמור להתקיים מחר (ב') באיצטדיון בעיר קיגלי, אומר שגריר ישראל ברואנדה רון אדם כי כבן להורים ניצולי שואה - הוא מזדהה ומתחבר עם ההוויה בשבוע המיוחד הזה, על רקע הטבח.

"אמי הייתה במחנה הריכוז ברגן בלזן, ואיבדה את ילדותה בגיל תשע", הוא מספר ל'ישראל היום'. "אבי שברח מהנאצים במשך ארבע שנים, התחבא ביערות של קרואטיה מפני האוסטשים, וחלף על פני איטליה או שוויץ כדי למצוא מפלט. המקרה של הוריי כל כך דומה לרבים כאן שרוכזו במחנות ונרצחו או ברחו".

עוד הוסיף אדם ואמר כי עם ישראל והעם ברואנדה "קשרו את גורלם מתוך האפר של השואה והג'נוסייד, וצמחו להיות נס כלכלי וחברתי. הימים האלה מחברים בין שתי המדינות שעברו תהליך של אתחול מחדש".

תגיות:יהודיםרצח עםטבחרואנדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה