חדשות בעולם

טראמפ על הבחירות בישראל: המרוץ צמוד, נתניהו וגנץ אנשים טובים

בנאום בוועידה של קואליציית היהודים הרפובליקנים, פירט נשיא ארצות הברית את החלטותיו המדיניות הפרו-ישראליות: "הקשר המדהים בין ארצות הברית וישראל מעולם לא היה חזק יותר"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (ראשון) למערכת הבחירות בישראל. בנאום שנשא בוועידה השנתית של קואליציית היהודים הרפובליקנים (RJC), המתקיימת בלאס וגאס, פנה טראמפ לקהל בשאלה: "איך הבחירות בישראל, אגב? מי ינצח במרוץ? אני לא יודע". בעוד בקהל נשמעו צעקות "ביבי", המשיך טראמפ: "זה יהיה צמוד, אני חושב שיהיה צמוד". הוא הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הם "שני אנשים טובים".

הנשיא האמריקני הדגיש את תמיכתו בישראל ופירט את ההחלטות שקיבל מאז נבחר לתפקידו – לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את השגרירות האמריקנית, ולאחרונה ההכרה בריבונות הישראלית על רמת הגולן. "הקשר המדהים בין ארצות הברית וישראל מעולם לא היה חזק יותר", אמר. "לעומת נשיאים אחרים, אני מקיים את הבטחותיי", ציין טראמפ בהתייחסו להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, וזכה על דבריו לתשואות רמות.

טראמפ שיבח את עבודתו של צוות השלום הממשלי בראשו פועלים חתנו ויועצו הבכיר, ג'ארד קושנר, שליחו המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, ושגריר ארצות בישראל, דיוויד פרידמן. הוא הביע את שאיפתו להשיג שלום במזרח התיכון: "אם שלושת אלו לא יוכלו לעשות זאת – זה לא ייעשה אף פעם".

טראמפ תקף את המפלגה הדמוקרטית על שחבריה "אינם נלחמים עבור ישראל בקונגרס", כלשונו, והאשים אותה על שאפשרה לגילויי אנטישמיות לחדור לתוכה. הוא הזכיר בהקשר זה את חברת הקונגרס הדמוקרטית ממדינת מינסוטה, אילהאן עומאר, שספגה ביקורת נוקבת על התבטאויותיה נגד ישראל בהן היה מעורב גוון אנטישמי. "הרפובליקנים מאמינים שאסור לנו להתעלם מהרעל המרושע של האנטישמיות", אמר.

תגיות:בני גנץדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה