חדשות בארץ

ליצמן: שיתהפך העולם – לא אשב בקואליציה אחת עם לפיד

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, חזר והבהיר כי מפלגתו לא תשב בקואליציה אחת עם מפלגת כחול לבן כל זמן שיאיר לפיד יהיה חלק מקואליציה זו

ליצמן (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)ליצמן (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
אא

יו"ר אגודת ישראל וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות של הצטרפות מפלגתו לקואליציה עתידית עם כחול לבן. בראיון לעופר חדד בגלי צה"ל, חזר ליצמן על עמדתו, לפיה יהדות התורה לא תשב בקואליציה אחת עם בני גנץ כל זמן שיאיר לפיד יהיה חלק מקואליציה זו.

ליצמן הבהיר כי מפלגתו תמליץ לנשיא על בנימין נתניהו כמי שיש להטיל עליו את תפקיד הרכבת הממשלה: "אני לא אשב דקה אחת עם גנץ אם לפיד בפנים. ברור שההמלצה הראשונה היא לנתניהו – אנחנו הולכים עם נתניהו". הוא הוסיף כי גם אם נתניהו לא יוכל לגבש קואליציה בראשותו, הוא לא יצטרף לקואליציה בראשות כחול לבן: "לא אלך עם גנץ אם לפיד בפנים, שיתהפך העולם. גם אם הרוטציה בין גנץ ולפיד תבוטל – אם לפיד בפנים, לא".

בתשובה לשאלה האם יסכים לשבת בקואליציה אחת עם גנץ, אם זו תהיה בראשות נתניהו, חזר ליצמן ואמר: "אם לפיד בפנים – אני לא בפנים. נקודה".

דבריו של ליצמן באו על רקע הדברים שאמר אמש יו"ר כחול לבן, לפיהם הוא יוכל להרכיב את הממשלה הבאה, וזאת על אף שהסקרים חוזים כי למחנה השמאל בראשותו אין רוב מספרי לכך. בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, אמר גנץ: "הציבור יקבע ויאמר את דברו ואנחנו נהיה המפלגה הכי גדולה. אנחנו כבר מתחברים לאנשים, כבר מקיימים קשרים, הקמתי קואליציה קטנה [חוסן לישראל, יש עתיד ותל"ם] לפני הבחירות, נהיה המפלגה הכי גדולה אחרי הבחירות ונקים קואליציה בשבוע הבא".

"כשנהיה המפלגה הגדולה ביותר אין שום כוח בעולם, גם לא של המפלגות הקטנות האחרות, שיודעות שעידן נתניהו תם וצריך להסתכל במבט קדימה על נושאים אחרים. אנחנו בקשר עם כל המפלגות. יש שיח של לפני הבחירות ויש שיח של אחרי הבחירות – אנחנו נרכיב את הממשלה", הוסיף גנץ.

בשבוע שעבר דיווח חיים לוינסון ב"הארץ", כי לאחר הבחירות גנץ מתכוון לפנות למפלגות החרדיות, כולנו וזהות בבקשה שלא להמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. על פי הידיעה, שהסתמכה על מקורות בכחול לבן, גנץ מקווה לזכות בבחירות ביתרון מספרי ברור על פני הליכוד – של 4 מנדטים לכל הפחות. הוא מבין כי בשלב ראשון מפלגות אלו לא ימליצו עליו לנשיא, אך יסתפק בכך שיימנעו מהמלצה חיובית על נתניהו. נטרול רוב 61 הממליצים מנתניהו, בצירוף עובדת היותה של כחול לבן המפלגה הגדולה ביותר, אמורים – לדעת גנץ – להספיק לו כדי לזכות בתפקיד להרכיב את הממשלה הבאה. מכאן, לדעתו, תיסלל בפניו הדרך להקים קואליציה, אליה ימהרו להצטרף גם המפלגות החרדיות, כולנו וזהות.

תגיות:יאיר לפידיהדות התורהיעקב ליצמןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה