חדשות בארץ

דיווח: גנץ יפעל לנטרל את רוב 61 הממליצים של נתניהו

יו"ר כחול לבן מתכנן לשכנע את כחלון, פייגלין והמפלגות החרדיות שלא להמליץ לנשיא על בנימין נתניהו, וכך לזכות בתפקיד להרכיב את הממשלה הבאה. הוא מאמין כי לאחר מכן יסכימו מפלגות אלו להצטרף לממשלה בראשותו שתכהן במשך קדנציה שלמה

  • כ"ו אדר ב' התשע"ט
גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מאז המפץ הפוליטי של הקמת מפלגת כחול לבן, מפלגה זו – בראשותם של בני גנץ ויאיר לפיד – מובילה ברוב הסקרים על פני הליכוד, אלא שבמאזן בין הגושים מסתמן לאחרונה רוב ברור למחנה הימין-חרדים על פני מחנה השמאל-ערבים. חיים לוינסון דיווח היום (שלישי) ב"הארץ", כי גנץ מתכוון לעקוף את המכשול להקמת ממשלה בראשותו באמצעות פנייה למפלגות החרדיות, כולנו וזהות בבקשה שלא להמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה.

על פי הידיעה, גנץ מקווה לזכות ביתרון מספרי ברור על פני הליכוד – של 4 מנדטים לכל הפחות – ועם נתון זה להציע למשה כחלון, משה פייגלין והחרדים להצטרף לממשלה אותה יוביל. הוא יטען בפניהם כי ממשלת ימין לא תוכל להחזיק מעמד יותר מ- 8 חודשים, וזאת בשל כתבי האישום המרחפים מעל נתניהו, ויציע להם לחבור אליו כדי להביא ליציבות עם ממשלה בראשותו שתוכל למלא את כל ארבע שנות הקדנציה.

הדיווח, המסתמך על מקורות בכחול לבן, מוסיף וטוען כי בשלב ראשון גנץ מבין שמפלגות אלו לא ימליצו עליו לנשיא ריבלין, אך הוא יסתפק בכך שיימנעו מהמלצה חיובית על נתניהו. נטרול רוב 61 הממליצים מנתניהו, בצירוף עובדת היותה של כחול לבן המפלגה הגדולה ביותר, אמורים – לדעת גנץ – להספיק לו כדי לזכות בתפקיד להרכיב את הממשלה הבאה. מכאן, לדעתו, תיסלל בפניו הדרך להקים קואליציה, אליה ימהרו להצטרף גם המפלגות החרדיות, כולנו וזהות.

בכל הנוגע למפלגות החרדיות, ראשיהן הבהירו כי לא יצטרפו לממשלה בראשות גנץ בה יאיר לפיד יהיה חבר וכי ימליצו אך ורק על נתניהו לתפקיד הרכבת הממשלה. גם כחלון הכריז כי ימליץ לנשיא על נתניהו. ביחס לפייגלין – לאורך מערכת הבחירות הוא אמר כי מבחינתו אין הבדל בין גנץ לנתניהו, וכי יצטרף למי משניהם שייענה לדרישותיו. בראיון היום לתוכניתו של רפי רשף בערוץ 12, חזר יו"ר זהות על עמדתו זו: "אני מקווה שנהיה לשון המאזניים. הכל פתוח לשני הכיוונים – מי שייתן יותר, שם נהיה". פייגלין הדגיש כי בכוונתו לדרוש את תיקי האוצר והחינוך.

תגיות:בני גנץמשה פייגליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה