שאלון יהדות

מישל אלבז: "מי שראה את הרכב היה בשוק מהעובדה שאני בחיים"

חודשיים וחצי אחרי שנפצעה בתאונת דרכים, הזמרת והיוצרת מישל אלבז חוזרת לבמה להופעת ענק. קבלו אותה בשאלון יהדות מרתק, כולל שחזור התאונה לפני כחודשיים וחצי: " אנשים לא יוצאים בחיים מתאונה כזאת. מי שראה את הרכב היה בשוק מהעובדה שאני בכלל חיה"

בעיגול: מישל אלבז (צילום: קובי שירה) בעיגול: מישל אלבז (צילום: קובי שירה)
אא

נעים מאוד.

הזמרת והיוצרת מישל (רוזן) אלבז, בת 28, אם לארבעה ילדים (2,6,7,9) נשואה לאברך כולל. מתגוררת בראשון-לציון. בתו של הזמר בני אלבז, אחותו של הזמר גד אלבז.

מה שלומך בימים אלה? 

"לפני כחודשיים וחצי, בדרכי חזרה הביתה מהופעה לבנות מדרשיה, הייתי מעורבת בתאונת דרכים. במרחק של כמה רחובות מהבית היה אתר בנייה, וכנראה נכנסו לגלגלי הרכב חול ומים. לחצתי על דוושת הברקס, איבדתי שליטה, וכתוצאה מכך האוטו הסתובב לצד השני והתנגש במשאית חונה. מהעוצמה עפתי לצד השני של הדלת, לכיוון הצד שהתנגש עם המשאית. נגרם נזק רציני לרכב, כל החלון התנפץ, ושברתי אגן וצלעות. בשלבים הראשונים לא כל כך קולטים מה קורה. מרגישים כאב, אבל לא רואים כלום. אני יודעת שהגיעו לחלץ אותי, אחרי שהשכנים הזעיקו עזרה. בזמן שחלף מהתאונה ועד החילוץ חלף זמן רב. הובהלתי לבית החולים באמבולנס, התעוררתי אחרי בדיקות כשקרובי משפחתי לצידי, ממתינים לתוצאות".

"החשש היה שנגרם נזק חלילה בלתי הפיך, ואשאר עם מוגבלות פיזית לצמיתות. חשבו שאצטרך לעבור כמה ניתוחים, לא ממש ידעו מהן ההשלכות של התאונה. בני משפחתי העתירו עליי בתפילות, והשמועות על התאונה עברו מהפה לאוזן. השאתי את עיניי לבורא עולם, היו ניסים. כעת אני משתקמת משברים. אומנם זה מאוד כואב, אבל ב"ה אני מודה לקב"ה. אנשים לא יוצאים בחיים מתאונה כזאת - כל הזכוכיות עפו עליי, ספגתי את הפגיעה מהמשאית. מי שראה את הרכב היה בשוק מהעובדה שאני בחיים.

האוטו אחרי הפגיעה (צילום: שגיא רוזן)האוטו אחרי הפגיעה (צילום: שגיא רוזן)

"למרות שחלפו כחודשיים וחצי - עדיין לא התאוששתי. נורא קשה לחזור למציאות. באחרונה חזרתי לבית אמי שמסייעת לי, אחרי תקופת האשפוז בבית חולים רעות. אני עדיין עם שבר ומתמודדת עם כאבים, ונאלצת ליטול משככי כאבים כדי לא להרגיש את העוצמה העזה. ב"ה עם אמונה אפשר להתאושש. למרות הכל חזרתי להופיע – ההופעות נותנות לי כח, הן מרימות אותי ודוחפות אותי לחזור לשגרה. אומנם לא חזרתי לפעילות מלאה, אבל הרמתי את ההופעה הקרובה ברידינג תל אביב כדי שתעשה לי טוב לנפש. אני מתרגשת ומחכה למפגש עם הקהל".   

סיפור שמלווה אותך?

"מילדות ידעתי שאהיה זמרת, ושמרתי על הערכים שלי ועל מה שספגתי מאבא שלי: יראת השמיים. בשלב מסוים בקריירה שלי בחרתי בבורא עולם, למרות שיכולתי לזכות לתהילה ופרסום. עזבתי את הכל כשהייתי בת 17, וחזרתי לשיר רק מול נשים בגיל 20. אני שלמה מאוד עם ההחלטה". 

כמה וכיצד הקב"ה נוכח בחייך, ובאיזה אופן הוא משפיע על עשייתך?

"בזכות הקב"ה אני מי שאני. הוא משפיע עליי בהכל, בכל מהלך היום. הוא נותן לי כוחות להתמודד עם מצבים. אני מסתכלת על עצמי ומבינה שיש לי אופי של פייטרית, אני לוחמת. אני משפיעה אנרגיות חיוביות, אמונה וביטחון. מתי אדם נמדד? בשעת מעשה. כאמנית אני עומדת בניסיון לא פשוט – יש איסור הלכתי לשיר בפני גברים, ולאמן שכל שאיפתו לפרסם את יצירותיו זה קשה מאוד, אבל רק בזכות הכוחות מהקב"ה והתפילות אני יכולה להתמודד עם הניסיון. אני חיה את הקב"ה ואת האמונה. אם זה לא היה כך - הייתי במקום אחר. בתחום שלי אני חייבת לחיות את הקב"ה. אם לא, נופלים מאוד מהר. יש יצר הרע סביב ההגבלה לא להופיע בפני כל קהל, הרי אמן רוצה להגשים את עצמו, ואני לא יכולה להעלות שירים ליוטיוב. אני עובדת גם עם נשים חילוניות, גם להן אני מבהירה שאין להעלות  את השירים, וזה לא פשוט, לא כולן מבינות את חומרת האיסור, אבל ב"ה אני מסתדרת ומקבלת את הניסיון באהבה". 

מצווה שאת מחוברת אליה?

"חסדים בסתר ומתן בסתר. כשאני משמחת יהודים אחרים -  אני מרגישה טוב. אחרי הכל אנחנו כאן לשליחות מוגבלת בזמן. מתן בסתר עושה למישהו טוב על הלב, מבלי להרגיש חייב לך. זה סיפוק אדיר".

את מבשלת לכבוד שבת?

"ברור. אני מאוד אוהבת לבשל, אני מחוברת מאוד למטבח. ההשראה שלי למטבח היא כמובן אבא, שהיה מבשל בבית בו גדלנו - 7 בנות ובן אחד, אחי גד. אבא אלוף באלתורים, והכל יוצא לו מושלם וטעים. שאבתי ממנו השראה. בשולחן שבת שלנו אפשר למצוא שניצל ממולא בבשר למשל– אני אוהבת לבשל דברים מורכבים, לאו דווקא את המובן מאליו. תענוג גדול כשילדיי ובעלי נהנים מהסעודות. מאוד חשוב לי לפנק אותם בארוחות חמות וטעימות, בפרט בשבת קודש. הם יודעים – זה האוכל של אימא". 

את מתייעצת עם אביך בעניינים מקצועיים? 

"בוודאי. אני מייעצת עם אבא לפני שאני מוציאה שירים. אני שולחת לו סרטונים, והוא עוקב אחר הקריירה שלי, מייעץ ונותן טיפים. אני אף פעם לא מתווכחת איתו. הוא מעורב ואני שמחה בכך. עם אחי אני מייעצת יותר על עיבודים מוזיקליים של שירים, ולפעמים על הדרכה קולית".  

דמות מעולם היהדות שמשמשת מקור השראה עבורך?

"הרב יגאל כהן - אני מאוד מחוברת לגישה שלו, שדרכיה של התורה נועם וכל נתיבותיה שלום - זה מה שהדור צריך עכשיו. אני שואבת ממנו השראה, מאזינה לשיעורים והמסרים שלו מלווים אותי". 

מה זה אומר לשיר מבחינתך? מה המשמעות של מוזיקה?

"ב"ה ב-3 דקות שירה אני משמחת נשים ומאירה להן את הלב. בהפרשות חלה שאני עושה יש קבלות שונות, נשים מאוד מתחזקות. שיר של 3 דקות יכול להרים נפש, לגרום להרהור תשובה - מה שאפשר לעשות ב- 40 דקות של שיעור מוסר. זאת מתנה מהשם להגיע לנפש של האדם רק באמצעות הקול. זאת שליחות. אני רואה את זה כל הזמן. איך נשים יכולות לבכות מארבע דקות של שיר. מבחינתי אין דבר יותר גדול ממוזיקה, מלגעת בנשמה של הבנאדם. הוצאתי 3 תקליטים 'מי כמוך אלי', 'חייכי בחייך', ו'אין עוד מלבדו', וב"ה אני בדרך לאלבום רביעי מקורי".

מבחינה מקצועית, האם את במקום בו דמיינת שתהיי?

"כן, אם כי אמן תמיד שואף ליותר. אין סוף לשאיפות. ב"ה אני במקום טוב, ואני מצליחה ליצור מוזיקה שאני אוהבת, ולחבר איתה לקב"ה. המוזיקה בעיני היא שליחות".

שתפי במשהו מעניין או מרגש הקשור למשפחתך

"אימא שלי, שתחייה, היא אם לשבע בנות ובן יחיד והיא אימא לביאה, אימא לוחמת, שתמיד יש לה פינה חמה בלב לכל אחת ואחד מאתנו. כל פעם אחות אחרת צצה עם סיפור משלה – ואימא כאן בשביל כולן, המשענת של המשפחה. היא מדהימה ברצון שלה להיות עבורנו, גם כשאנחנו  כבר גדולים. היא מפרגנת להצלחה שלי, ותמיד נמצאת שם בשבילי. זכיתי באימא נפלאה, חמה ואוהבת". 

שיר שהשפיע עליך במיוחד?

"השיר 'אלוף העולם' של חנן בן ארי. בחודשיים וחצי האחרונים מאז התאונה שעברתי השיר הזה לקח אותי למקומות מטורפים של עוצמה וכח פנימיים".

יוצר או יוצרת שהשפיעו עלייך במיוחד?

"ישי ריבו שסוד הקסם שלו הוא הצניעות והעובדה שהוא שומר על הערכים, האמונה והזהות שלו ולא ממצמץ בגלל ההצלחה הגדולה שלו. שאפו גדול. אני מעריכה אמנים ששומרים על עמוד שדרה אמנותי ואישי. ברור שיש פיתויים קשיים אבל ישי פשוט איתן בעבודת השם וזה ניכר. השיר שאני הכי אוהבת הוא 'תוכו רצוף אהבה' – שיר שיש בו עדינות ורוך פנימיים". 

איפה את רואה עצמך בעוד 10 שנים?

"ב"ה בתי שכיום היא בת ה-9, בוודאי תתחתן ויהיה לי נכד. אהיה סבתא צעירה".   

הופעה בקיסריה – חלום חייך?

"הופעה בקיסריה זה לא שאלה של חלום, משום שכל אמן צריך להגיע ליעד הזה. יחד עם זאת, למלא אולם עם  3,000 נשים, עם מגבלה כמו שלי, זה לא פשוט. אני מאמינה שאעשה את זה. אני שואפת להגיע לכל מקום שזמרת שאיננה מהמגזר החרדי יכולה להגיע אליו - הופעות בהיכל תרבות או בזאפות – שכבר הופעתי, ועד לגולת הכותרת - הופעה בקיסריה. אם כי הופעה בקיסריה היא בעיניי רק חלק מההגשמה העצמית. יש הרבה יעדים למימוש בדרך למעלה. אני מציבה לעצמי מטרות ומאמינה שאשיג אותן. אין דבר שרציתי, ולא השגתי. הצלחה היא כאשר את כוספת למשהו ומצליחה להגיע אליו. אין גבול לפסגה – צריך ללמוד לטפס בלי למעוד".

מתרגשת לקראת ההופעה בראשון?

"בוודאי. ההופעה היא דלק לנשמה, לגוף ולרוח. אני מחכה לעלות לבמה ולשיר, למרות שאני עדיין עם שבר. זה סיפוק אדיר, סוג של ריפוי עצמי. המוזיקה היא אהבת חיי, אני טוטאלית באמנות שלי. למרות שלא קל לתמרן בין בית, משפחה, ילדים וקריירה - אבל הקב"ה נותן כוחות – בלעדיו מה אנחנו?".

תגיות:גד אלבזמישל אלבז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה