חדשות בעולם

איראן פרצה לטלפונים של פוליטיקאים בריטיים בתקופה שפרצה לגנץ

בתקשורת הבריטית דיווחו כי בסוף השנה ביצעה איראן "מתקפת סייבר משמעותית" כנגד בכירי הממלכה המאוחדת

נשיא איראן, חסן רוחאני (צילום: שאטרסטוק)נשיא איראן, חסן רוחאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

קבוצת האקרים הפועלת מטעם המשמרות המהפכה של איראן, ביצעה בסוף השנה סדרת מתקפות סייבר מתואמות כנגד חברים בכירים בפרלמנט הבריטי – כך דווח הערב (שלישי) ברשת 'סקיי ניוז' הבריטית. על פי הדיווח, מדובר ב"מתקפת סייבר משמעותית" כנגד חלקים בתשתיות האסטרטגיות של בריטניה, לרבות שאיבת מידע על אלפי עובדי מדינה - בהם פוליטיקאים בכירים.

על פי הדיווח, המתקפה ארעה ב-23 בדצמבר 2018, וכוונה גם נגד בנקים בריטיים. גם סניפי הדואר הממשלתי ורשתות של השלטון המקומי נפגעו בשורת המתקפות. במסגרת המתקפה המשולבת, הצליחו קבוצת האקרים לחלץ מידע אישי על אלפי עובדי מדינה, ביניהן מנכ"לית משרד הדואר הבריטי, פאולה וונלס. הרשת שדיווחה על המקרה דיווחה כי הייתה עדה ל-10,204 רשומות נתונים שנלקחו במתקפה, בהן כתובות ומספרי טלפון שלא ידועים בציבור.

בתגובה לדיווח, מטה הסייבר המרכזי של בריטניה אישר את הדברים ואמר כי הוא "מודע לאירוע סייבר שמשפיע על כמה ארגונים בבריטניה בסוף 2018". עוד צוין, כי המטה "עובד בשיתוף פעולה עם הקורבנות ומייעץ (לגבי) צעדי מניעה" של מתקפות נוספות. לדברי מומחי אבטחה, הקבוצה שעומדת מאחורי סדרת המתקפות המשולבת קשורה בקשר ישיר למשמרות המהפכה. בנוסף, הקבוצה אף הייתה אחראית למתקפת הסייבר על הפרלמנט הבריטי בשנת 2017.

בתוך כך, בדו"ח חדש שפורסם היום בנושא איומי הסייבר הגלובליים לשנת 2019, שחובר על ידי חברת הסייבר CrowdStrike, נקבע כי איראן ממשיכה להוות גורם משמעותי בזירת הסייבר במזרח התיכון, צפון אפריקה ורחבי המפרץ.

"ממשלות ועסקים צריכים להיות מודעים לאיום ולהיות מוכנים להתמודד עמו", הדגיש ראווד סריאדין, ראש המטה האזורי של CrowdStrike היושב בדובאי. "הדו"ח שלנו מצא כי איראן, יחד עם שחקנים אחרים, ממשיכה להוות איום הרסני, לא רק במזרח התיכון אלא גם לחברות שבסיסן במדינות המערב, שעשויות לעשות עסקים או לשמור על תשתיות באזור", הוסיף סריאדין.

עם זאת, בדו"ח לא מוזכר כי ישראל מהווה מקור לאיומים איראנים. בנוסף, מהדו"ח עולה כי לא רק איראן ממשיכה בפעולותיה הזדוניות בתחום הסייבר. לדברי הדו"ח, גם רוסיה, סין וצפון קוריאה ממשיכות לשמור על יכולת מקצועית לביצוע פשעי סייבר.

תגיות:איראןמתקפת סייברבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה