חדשות בארץ

סמוטריץ’: ללא פסקת התגברות תוך 60 יום – לא ניכנס לממשלה

יו"ר האיחוד הלאומי אמר כי יש לחוקק את פסקת ההתגברות באופן שיתאפשר לחוקק מחדש ברוב רגיל חוק שנפסל על ידי חוק בג"ץ או שנוגד חוק יסוד

  • כ"ו אדר ב' התשע"ט
סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', אמר היום (שלישי) כי כניסתה של רשימת איחוד מפלגות הימין לקואליציה עתידית בראשות בנימין נתניהו תהיה מותנית בחקיקת פסקת ההתגברות בתוך 60 יום.

בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', הבהיר סמוטריץ': "אנחנו לא ניכנס לממשלה, בעזרת השם, בלי שפסקת ההתגברות תחוקק בתוך 60 יום – ולא רק כהצהרה דקלרטיבית – מיום כינון הממשלה". הוא ציין, כי תנאי זה סוכם כבר בינו ובין ראש הרשימה, הרב רפי פרץ.

סמוטריץ' ציין, כי ידרוש שנוסח פסקת ההתגברות שיאושר יהיה הנוסח אותו הציע בכנסת החולפת, לפיו הכנסת תוכל לחוקק מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ או חוק שנוגד חוק יסוד: "ניסוח מדויק זה נועד שלא לתת גושפנקה לסמכות שבג"ץ נטל לעצמו יש מאין לפסול חוקים של הכנסת". הוא הדגיש כי יש לאפשר את חקיקתו מחדש של החוק גם ברוב רגיל: "זו דמוקרטיה. גם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו חוקק ברוב רגיל. לא יכול להיות שיידרש רוב מיוחד כדי להתגבר על חוק שחוקק בעצמו ברוב רגיל".

"ללא פסקת ההתגברות, אין ערך לממשלת ימין", הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי, המוצב במקום השני באיחוד מפלגות הימין. "רק בקדנציה האחרונה, בג"ץ אסר עלינו להחזיק גופות מחבלים כדי להיאבק בטרור. הוא אסר עלינו לשלול תושבות של מחבלים במזרח ירושלים. הוא פסל 3 פעמים את חוק המסתננים, ולכן הם נמצאים היום בדרום תל אביב. הוא מתלה למעלה משנתיים את חוק ההסדרה. פעם אחר פעם, בג"ץ תופס צד פוליטי ערכי במפה הפוליטית, וזה בלתי מתקבל על הדעת".

שר הפנים אריה דרעי התייחס אף הוא אתמול לסוגיית פסקת ההתגברות בהקשר של דרישת בג"ץ מהכנסת לחוקק חוק גיוס חדש. בראיון לליבסקינד וליברמן ציין דרעי כי הקואליציה בה הייתה מפלגתו חברה העבירה חוק גיוס, אך בית המשפט העליון פסל אותה: "הקואליציה הזו נחושה להעביר פסקת התגברות רחבה, כך שבית המשפט לא יוכל לפסול חוקים של הכנסת ולהתערב בחקיקה שקיבלה רוב של 61, ואז נעביר את ההסכמות שהקואליציה תגבש".

תגיות:בג"ץאריה דרעיבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה