חדשות בארץ

גבי אשכנזי על הציבור החרדי: ברובו לא עובד ולא משלם מיסים

מועמד מספר 4 ברשימת כחול לבן לכנסת התבטא באופן חמור ומכליל נגד הציבור החרדי, והביע את עמדתו כי יש להתיר לקבוצה מצומצמת בלבד להמשיך וללמוד תורה. שר הפנים אריה דרעי הגיב: "אנחנו נמליץ על בנימין נתניהו, כחול לבן ימשיכו עם הרעיונות שלהם מהאופוזיציה"

  • כ"ה אדר ב' התשע"ט
אשכנזי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)אשכנזי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מועמד מספר 4 ברשימת כחול לבן לכנסת, התבטא בשבוע שעבר באופן חמור ומכליל נגד הציבור החרדי. כך חשף הבוקר מיכאל שמש בכאן רשת ב'.

בהקלטה, שהובאה בתוכניתם של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, נשמע אשכנזי אומר: "אני חושב שזה מסוכן לחברה הישראלית, המציאות שבה ציבור של צעירים קטן והולך משרת את המדינה, מקיים איתה סוג של חוזה – מבחינתי שירות לאומי או שירות בצבא – הולך ללמוד, עובד, משלם מיסים ונושא על כתפיו ציבור גדל והולך של צעירים וצעירות שלא חותם על שום חוזה עם המדינה – ברובו גם ציבור שלא עובד, לא לומד ולא משלם מיסים".

מהמשך הדברים מתברר כי אשכנזי אינו מסתפק בחוק הגיוס – שכחול לבן התחייבה להעבירו על פי המצע אותו פרסמה בחודש שעבר – אלא דוגל בצעד קיצוני בהרבה. לדבריו, יש לפתח מודל לפיו קבוצה מצומצמת בלבד של "גאונים", כהגדרתו, תוכל להמשיך וללמוד תורה, בדומה להסדר הקיים לספורטאים מצטיינים. כל השאר, אמר אשכנזי, יצטרכו להתייצב בבקו"ם: "זכות הבחירה הראשונה תהיה לצה"ל. אין שירות יותר חשוב מזה. הצבא, על בסיס קריטריונים צבאיים, יבחר את מי שיכול לשרת ואת מי שהוא צריך. כל השאר ילכו לביתן ליד – מד"א, משטרת ישראל ומה שאתם רוצים".

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, שעלה לאחר מכן לשידור, הגיב על דבריו של אשכנזי: "שזה יישאר בגדר רעיונות. כבר אמרתי שלא נשב בממשלה של כחול לבן, גנץ-לפיד, ברגע שהם אימצו את המצע של יש עתיד. אנחנו נמליץ על בנימין נתניהו, אנחנו רוצים ממשלת ליכוד לאומית כפי שהייתה עד היום, והם ימשיכו עם הרעיונות שלהם. מהאופוזיציה הם יוכלו להביע את דעותיהם בצורה הכי ברורה, אבל רק משם – לא מתוך הממשלה".

דרעי ציין כי הקואליציה בה הייתה מפלגתו העבירה חוק גיוס, אך בית המשפט העליון פסל אותה: "הקואליציה הזו נחושה להעביר פסקת התגברות רחבה, כך שבית המשפט לא יוכל לפסול חוקים של הכנסת ולהתערב בחקיקה שקיבלה ברוב של 61, ואז נעביר את ההסכמות שהקואליציה תגבש".

"זה מה שקורה כשיושבים בלילה אחד בוילה בסביון ובבוקר קמים עם מפלגה", הוסיף דרעי בהתייחסו לדעות השונות שנשמעות בקרב מועמדי כחול לבן. "אחד לא יודע מהשני, כל אחד אומר דעות אחרות. אני יודע מה שברור: אני מכיר את יאיר לפיד ואת סיעת יש עתיד. הם כבר היו בממשלה במשך שנתיים וכמעט הצליחו לסגור את כל החינוך החרדי, קיצצו את התקציבים והעבירו חוקים נגד הדתיים והחרדים. אנחנו מכירים אותם. אני לא יודע מה כוונותיו של גנץ, אבל לצערי הרב במעשה הם אימצו את המצע של יש עתיד, ואין לי ספק שגם אחרי הבחירות יש עתיד תהיה המובילה ולפיד יהיה המוביל של כל הקו בענייני דת ומדינה. לכן אמרתי באופן הברור ביותר מהיום הראשון: אנחנו לא נשב איתם, לא נמליץ עליהם לנשיא, אנחנו נמליץ על נתניהו, ונפעל כולנו להקים ממשלת ליכוד-דתיים-חרדים כפי שהייתה מקודם, ובעזרת השם יהיה לנו רוב להקים אותה".

תגיות:חוק הגיוסאריה דרעיבחירות 2019גבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה