חדשות בארץ

ישראל חנכה את שגרירותה ברואנדה

שגרירה הנכנס של ישראל בקיגאלי בירת רואנדה, רון אדם, ישמש כשגריר הישראלי התושב הראשון במדינה האפריקנית. בחודשים הקרובים תתחיל חברת התעופה הלאומית של רואנדה, "רואנדה אייר", להפעיל טיסות ישירות לישראל

  • כ"ה אדר ב' התשע"ט
רותם בחנוכת שגרירות ישראל ברואנדה, היום (צילום: דוברות משרד החוץ)רותם בחנוכת שגרירות ישראל ברואנדה, היום (צילום: דוברות משרד החוץ)
אא

מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, חנך היום (שני) את שגרירות ישראל בקיגאלי בירת רואנדה. זו השגרירות ה-11 במספר של ישראל ביבשת אפריקה, והיא נפתחה במסגרת מדיניות החזרה של ישראל לאפריקה עליה הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כ- 3 שנים. במסגרת מדיניות זו ביקר נתניהו עצמו 4 פעמים ביבשת. כזכור, בחודש ינואר חידשה ישראל את יחסיה הדיפלומטיים עם צ'אד לאחר למעלה מחמישה עשורים של נתק. היחסים עם הרפובליקה של גינאה (גינאה קונקארי) שבמערב אפריקה – אשר נותקו ב- 1967 – חודשו ביולי 2016.

לשגרירה הנכנס של ישראל בקיגאלי מונה רון אדם, דיפלומט ותיק בשירות החוץ של ישראל, ומומחה לנושאי או"ם ואנרגיה. השגריר אדם ישמש כשגריר הישראלי התושב הראשון ברואנדה.

במשרד החוץ מציינים כי רואנדה הינה ידידת אמת של ישראל ואחד מעמודי התווך של הידידות ארוכת השנים מול היבשת. כמו ישראל, רואנדה היא מדינה קטנה מבחינת שטחה אך עם יכולות ושאיפות גדולות. פתיחת השגרירות משקפת את המשך התחזקות היחסים בין המדינות ותאפשר את הרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות, המשתרעים על פני תחומים רבים, ביניהם החינוך וההשכלה, העצמת נשים, המדע והטכנולוגיה, החדשנות והחקלאות.

במהלך ביקורו ברואנדה, נפגש רותם עם הנשיא פול קגאמה ועם שר החוץ. מנכ"ל משרד החוץ יחנוך מרכז מצוינות חקלאי – פרויקט דגל של מש"ב, המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי של ישראל. במרכז זה יוכלו חקלאי רואנדה ללמוד ולהתנסות בטכנולוגיות הישראליות המתקדמות. רותם צפוי גם להניח זר במוזיאון הג'נוסייד.

ועוד במסגרת הידוק היחסים בין שתי המדינות: בחודשים הקרובים תתחיל חברת התעופה הלאומית של רואנדה, "רואנדה אייר", להפעיל טיסות ישירות לישראל. ההסכם על כך נחתם בתחילת ינואר בין שר התחבורה ישראל כץ ושגריר רואנדה בישראל, ג'וזף רוטאבאנה, בתום שיחות שהתקיימו בין רשויות התעופה האזרחיות של שתי המדינות. על פי ההסכם, כל מדינה תוכל להפעיל עד 7 טיסות סדירות בין נתב"ג לקיגאלי, ללא הגבלת קיבולת או סוגי מטוסים. צעד זה צפוי לתרום לעידוד התיירות הבילטרלית ולחיזוק קשרי המסחר בין הקהילות העסקיות של ישראל ורואנדה.

תגיות:משרד החוץרואנדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה