חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד גובר על כחול לבן, גוש הימין מתחזק

על פי הסקר, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב את הקואליציה הבאה עם 66 מנדטים. בשאלה מי מתאים יותר לכהן כראש ממשלה, נתניהו גובר על בני גנץ בפער גדול

  • כ"ה אדר ב' התשע"ט
(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר מנדטים חדש, שפורסם הבוקר (שני) ב"חדשות הבוקר" בערוץ 12, מלמד כי הליכוד עוקף את מפלגת כחול לבן והופך למפלגה הראשונה בגודלה. במקביל, נרשמת התחזקות משמעותית של גוש הימין.

על פי נתוני הסקר, שנערך אמש על ידי מכון "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, כחול לבן יורדת ב- 2 מנדטים בהשוואה לסקר קודם ונותרת עם 30 מנדטים, לעומת הליכוד שמתחזק מ- 28 מנדטים ל- 31. מפלגת העבודה מתחזקת קלות ל- 9 מנדטים, וגם חד"ש-תע"ל זוכה למספר מנדטים זהה.

יהדות התורה, הימין החדש ומרצ מקבלות 6 מנדטים כל אחת. ש"ס, זהות ואיחוד מפלגות הימין – עם 5 מנדטים לכל אחת. כולנו של משה כחלון וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מצליחות לעבור את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. רע"מ-בל"ד וגשר, לעומת זאת, נותרות מחוץ לכנסת.

מסיכום התוצאות עולה כי גוש הימין-חרדים (כולל מפלגת זהות) מתחזק באופן ניכר וזוכה ל- 66 מנדטים, לעומת גוש השמאל-ערבים שנותר עם 54 מנדטים בלבד.

בנוסף להתחזקות של גוש הימין, שבאה בתקופה האחרונה לידי ביטוי בסקרים של מכונים שונים, ניתן לזהות בסקרים של הימים האחרונים פער הולך וגדל בין בנימין נתניהו ובני גנץ במידת ההתאמה לראשות הממשלה. כך, לדוגמה, בסקר הנוכחי, השיבו 53% כי נתניהו מתאים יותר לכהן כראש ממשלה, וזאת לעומת 30% שסברו כי גנץ מתאים ממנו. 17% השיבו "לא יודע".

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה