חדשות בארץ

המותק הלאומית בטבריה: מתחילת עונת הגשמים הכנרת עלתה ב- 2.57 מטר

חגיגה לעיניים: היממה הגשומה בגליל ובגולן הגבירה את זרימת הנחלים שתרמו לעלייה במפלס. לכנרת מלאה עדיין חסרים 3.3 מטר. עונת הרחצה בחופי איגוד ערים כנרת השקטים תפתח ב- 12 באפריל, לרבות שירותי הצלה

חוף כורסי (צילום: שי מזרחי)חוף כורסי (צילום: שי מזרחי)
אא

סיכום החורף: אחרי חמש שנות שפל, הכנרת – הבייבי הלאומי, שוב מתמלאת במים, וגורמת לעליית מצב הרוח. אחרי שהאי – סמל הבצורת האולטימטיבי נעלם וכוסה במים, היום (ראשון) מדווחים ברשות הכנרת שמתחילת עונת הגשמים עלתה הכנרת ב- 2.57 מטר. 

מצבה המדאיג של הכנרת עמד לנגד עיניהם של אנשי רשות הכנרת בשנים האחרונות. השבוע, לאחר מופע חורפי מאסיבי, הם מביעים סיפוק מהתווספות של לעלה משני מטרים למפלס של האגם המים המתוקים הכי הגדול בארץ. "הכנרת היא סמל - כשהכנרת מלאה לכולם טוב בלב", אומרים בטבריה.

הַכִּנֶּרֶת - ימה בצפון מזרחה של ישראל, היא אגם המים המתוקים הגדול בארץ ישראל, והימה המתוקה הנמוכה ביותר בעולם. הכנרת סיפקה כרבע מצריכת המים בישראל, אך בעקבות ירידת מפלס המים, פרי שנות בצורת בשנים האחרונות, פחתה שאיבת המים מהאגם. תחתם מסופקים המים דרך מתקני התפלה, וכיום הכנרת מספקת רק 2 אחוזים מסך הצריכה. מפלס הכנרת משתנה, ונמצא סביב כ-210 מטרים מתחת לפני הים.

חמש שנים קשות עברו על הכנרת. על פי נתוני רשות המים  באוגוסט 2017 נשברו שני "שיאים" שליליים משמעותיים: שיא שלילי של כניסות מים לכנרת. כלומר הרבה יותר מים יצאו מהכנרת - בעיקר כתוצאה מאידוי - מאשר נכנסו אליה בזרימות מהנחלים. השיא השני שנשבר הוא שיא נמוך של כל הזמנים בנפחי זרימת המעיינות של נחל תנינים (אחד משני המוצאים העיקריים של אקוויפר ההר). רשות המים הודיעה בשעתו שהבצורת הרביעית ברציפות גרמה להתייבשות מעיינות בגליל, שמעולם לא יבשו, וכן לשפל חסר תקדים במקורות נהר הירדן. החורף הנוכחי משנה את תמונת המצב באגם, עם עליית מפלס משמעותית של למעלה משני מטר.

על פי השירות המטאורולוגי היום (יום ראשון) הגשם ירד לפרקים מלווה בסופות רעמים יחידות בצפון הארץ ובמרכזה. בדרום הארץ צפוי גשם מקומי. כמו כן, חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ינשבו רוחות חזקות. בדרום הארץ יתכן אובך. בחרמון ירד שלג. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות והן תהינה נמוכות מהרגיל לעונה. במהלך הלילה הגשם לפרקים, מלווה בסופות רעמים יחידות בצפון הארץ ובמרכזה.

(צילום: שי מזרחי)(צילום: שי מזרחי)
(צילום: שי מזרחי)(צילום: שי מזרחי)

 

 

נחל סמך (צילומים: שי מזרחי / רשות הכנרת)

תגיות:מיםגשמיםכנרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה