חדשות בארץ

נשיא ברזיל נחת בישראל: "עושים היסטוריה"

למרות שנשיא ברזיל ז'איר בולסונארו הצהיר על כוונתו להעביר את שגרירות ארצו לירושלים, הוא יסתפק בשלב זה בהכרזה על פתיחת משרד סחר בבירת ישראל

  • כ"ד אדר ב' התשע"ט
בולסונארו ונתניהו בנתב"ג, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בולסונארו ונתניהו בנתב"ג, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו נחת הבוקר (ראשון) בישראל לביקור בן שלושה ימים. את פניו בשדה התעופה בן גוריון קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנאום קבלת הפנים לאורח, אמר נתניהו: "התרשמתי מהאמונה העמוקה שלך, של רעייתך ושל בניך. התרשמתי מהמסירות שלכם לעם הברזילאי, התרשמתי מהרצון העז שלכם לחזק את הקשר בין ישראל לבין ברזיל. ידידי הנשיא, אנחנו עושים היסטוריה יחד. כשנכנסת לתפקידך בחודש ינואר, פתחנו עידן חדש ביחסי ברזיל-ישראל". בולסונארו מצידו פתח את נאומו במילים בעברית "אני אוהב את ישראל". הוא ציין את הידידות ההיסטורית השוררת בין שני העמים ואמר כי "צריך לנצל את הפוטנציאל של שתי המדינות".

נתניהו התייחס בדבריו למתיחות בדרום הארץ: "אדוני הנשיא, אתה מגיע לישראל בתקופה מתוחה, ולכן הנחיתי להשאיר את כוחות צה״ל בפריסה מלאה סביב רצועת עזה. זה כולל טנקים, ארטילריה, כוחות יבשה וכוחות אוויר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואם נידרש לכך – גם למערכה רחבה. נעשה מה שצריך למען ביטחון ישראל".

הנשיא הברזילאי הגיע לארץ בראש משלחת גדולה, הכוללת את אשתו מישל ובנו אדוארדו, שרים וסנאטורים, חברי פרלמנט ואנשי עסקים. במהלך שהותו בארץ, הוא יבקר בכותל וביד ושם. הערב הוא יערוך מסיבת עיתונאים משותפת עם נתניהו במעון ראש הממשלה בירושלים. במהלך הביקור ייחתמו הסכמי שיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים שונים.

בולסונארו בן ה- 63, איש הימין השמרני בברזיל, גבר בסוף אוקטובר שעבר על פרננדו חדד, מועמד "מפלגת הפועלים" (PT), ששלטה במדינה ב- 13 מתוך 15 השנים האחרונות. עם היבחרו, הוא חזר על הבטחתו במהלך מערכת הבחירות להעביר את שגרירות ארצו לירושלים. נתניהו, שהגיע בתחילת ינואר לטקס השבעתו של בולסונארו, אמר כי הנשיא הברזילאי הבטיח לו שהעברת השגרירות היא שאלה של "מתי, לא אם". למרות הצהרת הכוונות של בולסונארו, ככל הנראה הוא לא יכריז על המהלך בעת ביקורו הנוכחי, זאת לאור העובדה שהצעד נחשב בברזיל לשנוי במחלוקת. בשלב זה הוא צפוי להסתפק בהכרזה על פתיחת משרד סחר בבירת ישראל, שתהווה שלוחה של השגרירות.

תגיות:ברזילז'איר בולסונארו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה