חדשות בארץ

למרות ההבטחה: נשיא ברזיל לא יודיע על העברת שגרירות ארצו לירושלים

ההצהרות של נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, על כוונתו להעביר את שגרירות ארצו מתל אביב לירושלים, נתקלות בהתנגדות פנימית. במהלך ביקורו בארץ בסוף החודש, ככל הנראה לא תימסר הודעה על העברת השגרירות

בולסונארו (צילום: שאטרסטוק)בולסונארו (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, יגיע בסוף החודש לביקור רשמי בישראל. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס", למרות הבטחתו להעביר את שגרירות ארצו לישראל, ככל הנראה בולסונארו לא יכריז על המהלך במהלך ביקורו.

פקיד ממשל בכיר בברזיל מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי עד כה לא התקבלה החלטה על העברת השגרירות. הוא ציין כי "משהו יצטרך להיאמר לגבי השגרירות במהלך הביקור", אך לא תימסר הודעה רשמית על העברת השגרירות.

בולסונארו בן ה- 63, איש הימין השמרני בברזיל, ניצח בסוף אוקטובר שעבר את הבחירות לנשיאות. עם היבחרו הוא הצהיר כי לאחר שייכנס לתפקידו יפעל להעביר את שגרירות ארצו לירושלים. בפוסט בעמוד הפייסבוק כתב הנשיא הנבחר: "כפי שנאמר במהלך מסע הבחירות – בכוונתנו להעביר את שגרירות ברזיל מתל אביב לירושלים. ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו מכבדים זאת". במהלך ביקורו בברזיל בתחילת ינואר, בו נכח בהשבעתו של בולסונארו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנשיא הברזילאי הבטיח לו שהעברת השגרירות היא שאלה של "מתי, לא אם".

הצהרתו של בולסונארו תאמה את קו המדיניות אותו התווה במהלך מערכת הבחירות. הוא נחשב לאוהד של ישראל ולתומכה הנלהב, ובנוסף להבטחתו להעביר את שגרירות ברזיל לירושלים, בחודש אוגוסט שעבר הוא הבטיח לסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל: "האם פלסטין היא מדינה?", שאל רטורית, "היא לא מדינה, ולכן לא צריכה להיות לה שגרירות". הוא אף הוסיף: "אתה לא נושא ונותן עם טרוריסטים".

למרות הצהרת הכוונות של בולסונארו, העברת השגרירות לירושלים נחשבת בברזיל לצעד שנוי במחלוקת. לעומת תמיכתם של גורמים אוונגליסטיים מקומיים במהלך, שוררת התנגדות אליו בקרב קציני צבא ושרים בממשל, וזאת מטעמים כלכליים. בחודש שעבר אמר סגן הנשיא המילטון מוראו, כי העברת השגרירות הינה צעד בעייתי, מפני שהיא תפגע קשות בייצוא של ברזיל למדינות ערב. ברזיל מייצאת, בין היתר, מוצרי בשר כשר למוסלמים (חלאל) בשווי של כ- 5 מיליארד דולר לשנה.

עוד בטרם יגיע לישראל, צפוי נשיא ברזיל לבקר בשבוע הבא בארצות הברית ולהיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ. בולסונארו, המכונה לא אחת "טראמפ של ברזיל", ידוע כמי שמעריץ את הנשיא האמריקני.

תגיות:ברזילירושליםז'איר בולסונארו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה