חדשות בעולם

נשיאה הנבחר של ברזיל: אעביר את שגרירות ארצי לירושלים

ז'איר בולסונארו, שניצח השבוע את הסיבוב השני בבחירות לנשיאות ברזיל, הבהיר: "ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו מכבדים זאת"

בולסונארו (צילום: שאטרסטוק)בולסונארו (צילום: שאטרסטוק)
אא

ז'איר בולסונארו, הנשיא הנבחר של ברזיל, הצהיר הערב (חמישי) כי עם היכנסו לתפקידו הוא יעביר את שגרירות ארצו לירושלים.

בולסונארו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כפי שנאמר במהלך מסע הבחירות – בכוונתנו להעביר את שגרירות ברזיל מתל אביב לירושלים. ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו מכבדים זאת".

בולסונארו בן ה- 63, איש הימין השמרני בברזיל, ניצח השבוע בסיבוב השני של הבחירות את פרננדו חדד, מועמד "מפלגת הפועלים" (PT) השמאלית, ששלטה במדינה ב- 13 מתוך 15 השנים האחרונות. רבים רואים בבולסונארו את המקבילה הברזילאית של נשיא ארצות הברית – "טראמפ של ברזיל", כך הוא מכונה לא אחת, והוא גם ידוע כמעריץ של דונלד טראמפ.

הצהרתו הערב של בולסונארו תואמת את קו המדיניות אותו התווה במהלך מערכת הבחירות. הוא נחשב לאוהד של ישראל ולתומכה הנלהב, ובנוסף להבטחתו להעביר את שגרירות ברזיל לירושלים, בחודש אוגוסט הוא הבטיח לסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל: "האם פלסטין היא מדינה?", שאל רטורית, "היא לא מדינה, ולכן לא צריכה להיות לה שגרירות". הוא אף הוסיף: "אתה לא נושא ונותן עם טרוריסטים".

מדיניותו של הנשיא הברזילאי מהווה שינוי של 180 מעלות ממדיניות קודמיו: בשנת 2010, בתקופת נשיאותו של הנשיא לולה דה סילבה, ששמר על קשרים טובים עם איראן, ברזיל הכירה במדינה פלסטינית ותרמה 10 מיליון דולר לחמאס. יורשתו של דה סילבה, דילמה רוסוף, המשיכה את הקו האנטי-ישראלי של קודמה, עד שהודחה ב- 2016 על ידי הסנאט הברזילאי.

לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות לנשיאות בברזיל, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בולסונארו בטלפון ובירך אותו על נצחונו: "אני סמוך ובטוח שבחירתך תביא לידידות גדולה בין העמים ולהידוק הקשרים בין ברזיל לישראל", אמר נתניהו והוסיף: "אנו מחכים לביקורך בישראל".

נתניהו הגיב הערב על הודעתו של בולסונארו באמצעות חשבון הטוויטר שלו: "מברך את ידידי נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונארו, על כוונתו להעביר את שגרירות ברזיל לירושלים. זהו צעד היסטורי, נכון ומרגש!".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הודעה מרגשת של נשיא ברזיל, ידידי ז'איר בולסונארו, על כך שיעביר את שגרירות ברזיל לירושלים בירתנו הנצחית. כפי שכבר אמרתי, הנשיא בולסונארו ידיד נפלא של העם היהודי ומדינת ישראל. תודה רבה ברזיל!".

(עודכן: 23:23)

תגיות:ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה