מעניין

מרגש: הכירו את בית הקפה היחיד בעולם שמעסיק אנשים משותקים

בעוד שבארצות רבות נאבקים נכים בדרגות שונות על הזכות להשתלב בחברה ולשרת אותה כאחד האדם - בטוקיו החליטו לקחת צעד אחד קדימה את המחאה החברתית על הזכויות שלהם, בדרך יצירתית במיוחד

אא

בעוד שבארצות רבות נאבקים נכים בדרגות שונות על הזכות להשתלב בחברה ולשרת אותה כאחד האדם - בטוקיו החליטו לקחת צעד אחד קדימה את המחאה החברתית על הזכויות שלהם, בדרך יצירתית במיוחד. 

מערכת טכנולוגית מיוחדת מאפשרת לנכים משותקים ששוהים בבית חולים מקומי בטוקיו - להפעיל בעזרת עיניהם מלצרים רובוטיים שמשרתים את הלקוחות. 

"המטרה שלנו היא לעזור לאנשים האלה להרגיש שהם תורמים לחברה בדרך שלהם, גם אם אין להם עצמאות מוחלטת", אומר המהנדס הראשי בחברת אורי ביפן, האחראי על המיזם החשוב. 

המיזם משלב בתוכו 10 אנשים משותקים שסובלים מפגיעות בעמוד השגרה וממחלות כגון ALS. "לימדנו אותם להשתמש במה שכן נשאר להם אחרי הפגיעה, היכולות הקוגניטיביות והתודעה - שלא נפגעו. העובדים שלנו מוכיחים כעת שהכל אפשרי, אם רק רוצים. שום דבר לא אמור להיות קשה כשמדובר בתרומה חברתית, שבסופו של דבר מזכה גם אותם בתחושת שייכות. 

עבור השירותים שלהם מרוויחים העובדים המשותקים כ1000 ין לשעת עבודה - שהם בערך 33 ש"ח. 

מה שמיוחד בטכנולוגיה החדישה הזו הוא העובדה שבעזרת עיניהם בלבד - העובדים המשותקים נותנים פקודות ב'שלט רחוק' לרובוטים, ואלו מדברים עם הלקוחות, מחזיקים מגשים כבדים, מקבלים תשלום ומחליפים את מקומו של המלצר האנושי בצורה מושלמת. 

הנה מעט תמונות להמחשה:

תגיות:בית קפהמרגשמשותקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה