פרשת שמיני

פרשת שמיני כפי שלא הכרנו מעולם: בואו להכיר את העומקים המופלאים בפרשת השבוע

בפרשת שמיני יש סודות עמוקים ששופכים אור על החיים של כל אחד ואחד מאיתנו ושל עם ישראל בכלל. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת שמיני המופלאה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ליקטנו עבורכם מקבץ הרצאות נבחרות בנוגע לפרשת שמיני ולתובנות העולות ממנה. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם על פרשת שמיני, כולל כל מה שלא סיפרה לנו הגננת. 

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת שמיני - והפעם: כשרות המזון. צפו:

 

מדוע טעם האוכל של שבת שונה? מהם סודות ההבדלה? הרב אליהו עמר בגילויים נפלאים מתוך ספר "זרע שמשון" על פרשת שמיני:

 

מדוע אנחנו צריכים לאכול כשר? הרב נחמיה רוטנברג במסר קצר ולעניין מפרשת שמיני:

 

מה היה הדו שיח האחרון בין יוסף לאחיו קודם שנמכר לישמעאלים? אילו פרטים נוספים ידועים על נדב ואביהוא בני אהרון? ועל מה ולמה ציווה ה' להביא שעיר לכפרה? הרב ברוך רוזנבלום במהלך נפלא מתוך פרשת שמיני:

 

מהן הסגולות של המקפיד על כשרות המאכלים? מה מספר הטלפון של המליונר הנדיב שנותן מענק לכל מי שמבקש? למה רק החזיר יהיה טהור מכל בעלי החיים הטמאים לעתיד לבוא? הרב גואל אלקריף בשיעור מרתק על פרשת שמיני:

 

מה קורה למשה בעקבות כעסו על אהרון? איך אפשר להתגבר על הכעס שמתפרץ ללא שליטה? ומה ההסבר לתוצאות המחקר הקובע שבישובים דתיים תוחלת החיים גבוהה יותר? התשובות בהרצאתו של הרב בועז שלום על פרשת שמיני:

 

כיצד נבחר אהרון לכהן גדול לאחר שיצר את עגל הזהב? מדוע אין בדורינו מנהיג כמו הרמב"ם? על שם מי לקרוא את התינוק הבכור - על שם הורי האב או הורי האם? והאם להיות עניו פירושו להיות טיפש? הרב שלמה לוינשטיין בחידושים מתוקים על פרשת שמיני:

 

למה הגויים לא מושפעים ממאכלות אסורות כפי שזה מזיק ליהודי? על מי שומר הקב"ה שמירה מיוחדת בכל הנוגע למאכלות אסורות? מה גילה היהודי מהרצליה בתוך הקומקום החשמלי שלו? כיצד החלום של הרב מאשקלון הציל יהודי מהנחת תפלין פסולות? כיצד ניצל בית הכנסת היחיד בברלין מהפוגרום הגדול בליל הבדולח? מהיכן ידע בחור שאינו שומר תורה ומצוות את כל מסכת קידושין יישר והפוך? מה היה הסימן משמים שנשלח לגויה שהתלבטה האם להתגייר? ומה אפשר ללמוד מבדל סיגריה? הרב גואל אלקריף על פרשת שמיני:

 

מי אלו שישבו שבעה על עצמם קודם פטירתם? למה "מחטטים" בחטאם של נדב ואביהוא? מה השמחה הגדולה שהיתה ביום הזה - היום השמיני? מה היה חשוב יותר בעיני ה' - גן עדן או המשכן? כיצד שרד משה בשמים 40 יום ללא אוכל ושתיה? למה מתו 2 בני אהרון דווקא ביום המשמח של חנוכת המשכן? מה הפסיד משה רבנו כשהסתיר פניו מהקב"ה? איזה מהלך ניסו לעשות נדב ואביהוא בכדי לתקן את טעותו של משה והיכן הם טעו בכך? ומה הקשר בין ראש חודש ניסן למצוות התשליך? הרב ברוך רוזנבלום על פרשת שמיני:

 

כיצד מסוגל אהרון לשתוק כששני בניו מוטלים מתים לפניו? כיצד הסביר הרב מייזליש באושוויץ לקצין הגרמני את ייסורי העם היהודי? ואיזו מדרגה גבוהה יותר מ"וידום אהרון"? הרב בועז שלום על פרשת שמיני:

 

האם הגעתי לעולם הזה בטעות? דעי לך, הקב"ה מצייד אותך בתיק אוצרות שיתן לך כוחות בכל מסע החיים שאת עוברת. הרבנית חגית שירה בשיחה על פרשת שמיני מסבירה מהי השליחות שלנו בעולם הזה:

 

החושש מגדולה ראוי לגדולה. לקריאת דבריו של הרב זמיר כהן, לחצו כאן. 

 

הפטרת פרשת פרה

הפטרת פרשת שמיני נקראת בספר שמואל ב, מפרק ו פסוק א, עד פרק ז. האשכנזים מסיימים בפסוק יז, והספרדים מסיימים בפסוק יט. לקריאת ההפטרה, לחצו כאן.

לקריאת פרשת שמיני, לחצו כאן. 

ללימוד פרשת שמיני עם רש"י ומפרשי רש"י, לחצו כאן.

למדרש רבה על פרשת שמיני, לחצו כאן.

עשרות מאמרים וסרטונים מושקעים מחכים לכם במדור פרשת שמיני. לכניסה למדור, לחצו כאן

תגיות:פרשת השבועפרשת שמיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה