גולשים כותבים

איך תנהלי בית בריא וגם עסק מצליח בערב פסח?

אם את מנהלת עסק ומתחילה לחשוב על ההכנות לקראת הפסח – המאמר הזה בשבילך. איך תנצלי את המשאבים העומדים בפניך בצורה היעילה ביותר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום כולם שומעים מכל עבר: "אין לי כסף",  "אוכל מוכן זה לא בריא", "אפשר לחסוך גם באוכל", "אין לי זמן לנשום", "אין לי כח"... האם גם את שומעת את זה או שזו רק אני?

אימהות עצמאיות מרגישות תסכול רב בגלל הזמן הרב המוקדש לעסק, ולא נותר להן פנאי להקדיש לחיסכון! פשוט כך! אין להן אפשרות לכתת רגליים ברשימת הגמ"חים בעיר כדי להשיג בגדים בזיל הזול.

אם את עובדת בתור עצמאית, זאת אומרת שאת עובדת בעסק ללא הפוגה. גם אם לא בפועל, לפחות בראש. הראש תמיד חושב על העסק. אבל מה את מספיקה לעשות בבית? מעסיקה את הילדים? מכבסת? שוטפת? מנקה? מבשלת?

ואין לך זמן להשקיע מחשבה בחיסכון בעלויות וחישוב של קניות מדוקדקות בסופר השכונתי.

ובכלל, מה סדר העדיפויות שלך? האם את רוצה ארוחת צהרים מבושלת? בגדים במחירי מציאה? בית נקי ומבריק לפסח?

בואי נחשוב, מהם המשאבים העומדים לרשותך?

זמן - הזמן הינו המשאב היקר לנו ביותר, בתור אימהות עצמאיות. אנחנו חייבות להספיק לחלק את הזמן שלנו בין תשומת הלב לבעל ולילדים והטיפול בהם לבין עבודות בית שגרתיות, לבין פעולות שעלינו לבצע בעסק וכמובן לדאוג לעצמנו, כמעט שכחנו...

כאשר את מתכננת פעילות מסוימת, את חייבת לקבוע כמה זמן הפעולה תארך ומתי הזמן הנכון לבצע אותה. בהתנהלות עסקית וביתית נכונה תצליחי ליהנות גם מניהול הבית וגם מניהול העסק.

לדוגמא: אישה שמעדיפה לקנות סלטים ועוגות מוכנים לשבת, על מנת לחסוך זמן וכוחות. לשם כך היא מעדיפה לעבוד עוד כמה שעות בעסק כדי לממן את הקניה, העיקר לא להתקשקש במטבח (יכול להיות שיש לה שתי ידיים שמאליות...).

אנרגיות - כמה כוחות את משקיעה בהשגת המטרות שלך. הכוח שלך כולל משאב פיזי ונפשי שמגיע בעסקת חבילה ביחד עם סבלנות, תשומת לב והקשבה. כאשר תצליחי לנתב את המשאבים שלך לנתיב הנכון, תצליחי גם להאציל סמכויות ולקבל עזרה משמעותית מבעלך ומהילדים בתחומים בהם את זקוקה לה. מהו הנתיב הנכון? התשובה היא להתמקד בכל פעם בדבר אחד שאת רוצה להשקיע בו בעסק שלך. למשל להשקיע בבניית מוצר חדש, או להשקיע בנראות החיצונית: לדוגמא עיצוב לוגו וכרטיס ביקור, או השקעה בגיוס לקוחות חדשים לעסק. 

ובהתאמה לניהול הבית שלך ניקח לדוגמא אישה המעדיפה להשקיע כוחות וכסף בהפקת תחפושת מקורית, אבל תעדיף לקנות משלוחי מנות מוכנים (מעדיפה להימנע מלהתעסק עם הצלופנים המרשרשים).

כסף - האם יש לך כסף מיותר? אם כך, השורות הבאות אינן רלוונטיות עבורך.

לדוגמא: אישה יכולה להתחיל להתארגן לפסח החל מחג החנוכה בנחת ובלי לחץ, והתוצאה היא חיסכון בכסף. האפשרות השניה היא להתארגן לפסח בעזרת הזמנת שירותי ניקיון ואוכל מוכן.

כאימהות עצמאיות עלינו להבין כיצד להשתמש במשאבים שלנו על מנת לנצל אותם באפקטיביות מירבית. כאמא עצמאית את יודעת היטב שהזמן שלך עם הילדים יקר מאד, וכי ויתור על שעות השקעה בעסק לטובת זמן עם הילדים לא יגרום לך לחיסכון משמעותי, גם אם הצלחת לרכוש את הנעלים בכמה שקלים פחות. המחשבה שלך אחרת, ואת חייבת להתאים את הצרכים שלך למשאבים האישיים שלך.

המסקנה:

כדי להצליח לנהל בית ועסק מוצלח, חייבים להשתמש במשאבים שברשותנו. אי אפשר לנהל בית תקין ועסק מצליח ללא השקעה באנרגיה ובכסף. אם את רוצה לחסוך בזמן, שכידוע זמן = כסף, תצטרכי לבחור על מה את מוכנה להוציא את הכסף שלך.

כאשר אנו רוצים לחסוך כסף, נצטרך להשקיע יותר כוח וזמן כדי להצליח. כאשר אנו רוצים לחסוך בכוחות הפיזיים והנפשיים שלנו, נצטרך להשקיע יותר כסף וזמן כדי להצליח.

דקלה מעטוף היא מומחית לשיווק ופיתוח עסקים.

תגיות:גולשים כותביםעסקביתפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה