חדשות בארץ

אביו של החייל החטוף נחשון וקסמן הי"ד נאבק על חייו: "לא מפחד מהמוות"

"השלמה היא המרכיב החשוב ביותר לחיים טובים": יהודה וקסמן, אביו של החייל שנחטף ונרצח בשנת 1994, נאבק על חייו אך שומר על אופטימיות, ומסרב ליפול לייאוש

(צילום מסך מתוך 'החדשות 2, ווידאופדיה')(צילום מסך מתוך 'החדשות 2, ווידאופדיה')
אא

בשנת 1994 נחטף בנו של יהודה וקסמן, נחשון, שהיה אז חייל בגולני - על ידי ארבעה מחבלי חמאס שהתחפשו למתנחלים, והעלו אותו בטרמפ.

לאחר החטיפה צולם וקסמן על ידי בני העוולה כשאקדח מוצמד לרקתו, והוא מבקש מראש הממשלה דאז יצחק רבין - לשחרר את השייח' אחמד יאסין עם עוד 200 אסירים בטחוניים, בתמורה לשחרורו הוא. ימים ספורים לאחר מכן הוא נרצח, ועולמו של יהודה אביו חרב עליו.

כיום הוא בן 72, וכבר חודש ימים שרוי בבידוד של מחלקת עור בבית החולים הדסה עין כרם - נאבק על חייו, אך מסרב להיכנע לתחושת המרמור והייאוש. 

"השלמה היא המרכיב החשוב ביותר לחיים טובים", הוא אומר כיום בראיון ל'ווינט' ומדגיש כי למרות החיים הלא פשוטים שהיו מנת חלקו - הוא מעדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה. "נכון, ראיתי אסון גדול מאוד. הבן שלי נרצח, ובן אחר שלי חי עם תסמונת דאון שזה גם לא היה קל. אני חושב שהחיים הם גלגל: נולדים בעל כורחנו, חיים בעל כורחנו ואחר כך מתים בעל כורחנו. אני בשלב השלישי - מוות בעל כורחי, אז החלטתי שעדיף להשלים עם המוות ולא לריב איתו. מתי שתבוא - ברוך הבא, רק לא בייסורים. אני לא מפחד מהמוות, זה הפחד מהייסורים שלפני המוות".

וקסמן ממשיך ומציין כי סך הכל "היו לי חיים טובים, אבל לא קלים. הגשמתי את עצמי, וכשאדם מגשים את עצמו - יש לו סיפוק. הגעתי לגיל שאנשים צריכים למסור ציוד, וזה בסדר. אני מודה לאלוקים שנתן לי את השנים האלה".

תגיות:מוותנחשון וקסמןיהודה וקסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה