חדשות בארץ

הלילה: צה"ל תקף ברצועה, כיפת ברזל יירטה רקטות ששוגרו לעבר אשקלון

למרות המתיחות השוררת ביישובי העוטף וברשויות הסמוכות לרצועה, הוחלט על ידי גורמי הביטחון להחזיר את החיים בגזרה לשגרה, ככל שניתן. הלימודים במוסדות החינוך בדרום מתקיימים היום כסדרם

חיילי צה"ל נערכים להמשך (צילום: דובר צה"ל)חיילי צה"ל נערכים להמשך (צילום: דובר צה"ל)
אא

המתיחות בדרום: מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) יעדי טרור במתחם צבאי של החמאס ברפיח שבדרום רצועת עזה. התקיפה באה לאחר שהפלסטינים שיגרו לפני חצות רקטה לעבר אזור התעשייה של אשקלון. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים. לאחר תקיפת צה"ל נורתה רקטה נוספת מהרצועה לעבר שטח ישראל. אזעקת צבע אדום נשמעה באזור התעשייה באשקלון, וגם הפעם – בחסדי שמיים – לוחמי כיפת ברזל יירטו את הרקטה ללא נפגעים.

אמש, בסביבות השעה 23:00, תקף צה"ל מהאוויר יעדי טרור בדרום הרצועה, בין היתר מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה של החמאס בח'אן יונס. התקיפה בוצעה בעקבות ירי רקטה שהתבצע מוקדם יותר לעבר המועצה האזורית אשכול. החמ"ל המשותף של ארגוני הטרור ברצועה טען לאחר מכן כי מדובר בפעולה של "ארגון סורר" שבוצעה באופן עצמאי מבלי לקבל אישור. במהלך הערב הפלסטינים גם חזרו לשגרת הטרור של החודשים האחרונים: הם שיגרו בלוני נפץ לעבר שטח ישראל, שחלקם התפוצץ בעוטף עזה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. בנוסף, הם חידשו את ההתפרעויות האלימות של "יחידת ההטרדה הלילית" לאורך הגדר, שכוללות השלכת מטענים לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת. באירוע נוסף, זיהו חיילי צה"ל מספר פלסטינים שחדרו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. אחד מהם הצית רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת במרחב הגדר. לאחר מכן חזרו כולם לשטח הרצועה.

גורם מדיני בישראל הבהיר אמש כי לא הושג הסכם עם החמאס על הפסקת אש וכי ייתכן שהלחימה תתחדש בכל רגע. תגבור הכוחות הסדירים בגזרה עד לכדי סדר כוחות של אוגדה שלמה נועד, בין היתר, לחזק את ההיערכות לקראת הפגנות סוף השבוע על הגדר, שצפויות להיות סוערות במיוחד, במלאת שנה ל"תהלוכות השיבה" בהן החלו הפלסטינים בסוף חודש מרץ 2018. בסוף השבוע יצוין גם "יום האדמה", שמסמל פוטנציאל נוסף של נפיצות.

למרות המתיחות השוררת ביישובי העוטף וברשויות הסמוכות לרצועה, הוחלט על ידי גורמי הביטחון להחזיר את החיים בגזרה לשגרה, ככל שניתן. דובר צה"ל הודיע כי "החל מהשעה 19:50 הוסרו כלל המגבלות באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון והמועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון". הלימודים במוסדות החינוך בדרום מתקיימים היום כסדרם.

תגיות:צה"לחמאסעוטף עזהרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה