חדשות בארץ

ארדן: צה"ל קיבל יד חופשית לפגוע בתשתיות הטרור של החמאס

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הבהיר כי ישראל תמשיך לגבות מחיר כבד מהחמאס עד שיסכים להפסקת אש על פי תנאיה: "בלי הפגנות על הגדר, בלי הפרחת בלונים ועפיפוני טרור"

  • י"ט אדר ב' התשע"ט
ארדן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)ארדן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הכחיש הבוקר (שלישי) כי ישראל מתכוונת ללכת בשלב זה להפסקת אש עם החמאס. בראיון לגלי צה"ל אמר ארדן: "כחבר קבינט, אני לא מכיר שום רצון או נכונות מצידנו להפסקת אש. יש יד חופשית לצה"ל להמשיך את התקיפות והפגיעה בתשתיות הטרור של החמאס. עושים את זה בחוכמה ובצורה נכונה שגם מקבלת לגיטימציה בינלאומית".

"כל השמועות והאמירות על הפסקת אש אינן נכונות", ציין ארדן. "מה שברור הוא שהחמאס מצידו רוצה בהפסקת אש. הוא מבהיר פעם אחר פעם בגלוי ולמצרים כמה שהוא מחויב לה. אבל מבחינתנו, כל עוד לא יושגו התנאים שנדרוש – צה"ל ימשיך את התקיפות".

ארדן הבהיר כי לדעתו המחיר שנגבה עד כה מהחמאס עדיין "אינו כבד מספיק". עם זאת, אמר, "אני חושב שהחמאס מבין שהוא טעה בהערכה שלו שלפני הבחירות הוא יוכל להשיג הישגים. הבחירות אינן שיקול מבחינתנו ומבחינת ראש הממשלה, והמבצע יימשך עד שהיעדים יושגו".

השר הדגיש כי לדעתו היעד שיש לחתור אליו הוא "חזרה להבנות צוק איתן. אנו מחויבים לפעול שהשקט הכמעט מלא, ששרר עד חודש מרץ בשנה שעברה ביישובי עוטף עזה, יחזור – בלי הפגנות על הגדר, בלי הפרחת בלונים ועפיפוני טרור".

"אין פתרון קסם, מכיוון שלא אנחנו בחרנו את השכנים שלנו", הוסיף ארדן. "החמאס לא יהפכו לשוודיה מחר בבוקר. אבל אנחנו צריכים להעצים מול את ההרתעה ואת תחושת החשש מהתגובה שלנו, וזה מה שעושים עכשיו. הם עדיין חוששים מאיתנו, אבל בשנה האחרונה התעוזה שלהם התגברה".

בתשובה לשאלה האם יש לשקול את האפשרות לדחות את הבחירות במידה וההסלמה תימשך ואף תחריף, ענה ארדן כי לדעתו לא יהיה זה צעד נכון: "יהיה נכון להמחיש לאויבינו כי בחירות אינן שיקול, וכאשר חוצים גבול מסוים של חוצפה ואלימות כנגד מדינת ישראל צריך לשלם על כך מחיר כבד".

שר התחבורה והמודיעין וממלא מקום שר החוץ, ישראל כץ, התייחס הבוקר אף הוא לשאלת כניסתה לתוקף של הפסקת אש עם החמאס. בראיון לרשת ב' הבהיר כץ כי "אין הפסקת אש" וכי "ישראל פוגעת פגיעה קשה ביותר בתשתיות החמאס, הג'יהאד האסלאמי ויתר ארגוני הטרור בעזה". בתשובה לשאלה האם הממשלה תפעל להפלת שלטון החמאס, אמר השר כי מאז ההתנתקות והפיכת החמאס נגד הפת"ח בעזה, המדיניות של כל ממשלות ישראל והרמטכ"לים השונים הייתה לרסן את החמאס ולא לרסקו. לדבריו, "יכול להיות שזה יקרה, יכול להיות שזה אפשרי לחסל את חמאס, אבל אין הצעה אמיתית להפלתו. לא שמעתי שמישהו דיבר על תוכנית מהסוג הזה".

תגיות:חמאסגלעד ארדןישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה