חדשות בארץ

הלילה: צה"ל תקף יעדי טרור נוספים, מטחי רקטות נורו לעבר העוטף

בעקבות ההסלמה, הורה פיקוד העורף על ביטול הלימודים בעוטף עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו עושה בשעות אלו את דרכו מוושינגטון לארץ

  • י"ט אדר ב' התשע"ט
תקיפות צה"ל ברצועה, אמש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)תקיפות צה"ל ברצועה, אמש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

צה"ל המשיך בשעות הלילה והבוקר לתקוף יעדי טרור ברחבי רצועת עזה, וזאת בתגובה לירי הרקטה אתמול בבוקר שנחתה באזור השרון ופגעה פגיעה ישירה בבית במושב משמרת.

מטוסי ומסוקי קרב תקפו כ- 15 יעדי טרור בצפון הרצועה, בהם מתחם צבאי של החמאס בבית חאנון ומתחם צבאי של ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בבית להיא. לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב מטרות טרור נוספות במתחם צבאי של החמאס בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. בנוסף נתקפו על ידי טנקים ומסוקי קרב מספר מטרות צבאיות של החמאס.

תקיפות אלו מצטרפות לתקיפות הנרחבות אמש נגד יעדי טרור ברחבי הרצועה, שכללו מתחמים צבאיים, פירי מנהרות המשמשות להעברת אמצעי לחימה, עמדות צבאיות ועמדות שיגור רקטות. המתקפה כללה גם מספר נכסים שלטוניים מרכזיים. לפני השעה 21:00 הותקפה מהאוויר לשכתו של ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, הנמצאת בשכונת רימאל בעזה. מוקדם יותר תקפו מטוסי קרב מבנה בן שלוש קומות הממוקם בשכונת צברא ברצועת עזה. מצה"ל נמסר כי מדובר במטה סודי של החמאס, המשמש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור. בנוסף, תקף חיל האוויר מבנה בן חמש קומות בשכונת רימאל בצפון הרצועה. המבנה שימש את החמאס לצרכים צבאיים של המשרד לביטחון הפנים.

תקיפות צה"ל ברצועה, אתמול (צילום: דובר צה"ל)

במהלך הלילה המשיכו הפלסטינים לשגר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. על פי הנתונים שמסר דובר צה"ל, מהשעה 22:00 ועד 03:00 זוהו כ- 30 שיגורים. סוללות כיפת ברזל יירטו חלק מהרקטות, בעוד השאר נפלו בשטחים פתוחים. עד השעה 22:00 אמש זוהו כ- 30 שיגורים לעבר שטח ישראל. רקטה אחת פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים.

בעקבות ההסלמה, הורה פיקוד העורף על ביטול הלימודים ביישובי עוטף עזה. לימודים לא יתקיימו גם באשקלון, במועצות האזוריות חוף אשקלון, מרחבים ובני שמעון, נתיבות, אופקים, אשדוד, באר שבע, עומר, קריית גן וגן יבנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא במהלך הלילה מוושינגטון, לאחר פגישתו עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. טרם עלייתו למטוס אמר נתניהו כי תגובת ישראל על ירי הרקטה לעבר אזור השרון הייתה "מאוד עוצמתית". הוא הוסיף: "החמאס צריך לדעת שלא נהסס להיכנס ולעשות את כל הצעדים הדרושים. זה לא קשור לשום דבר, לשום תאריך, אלא לצרכים של ביטחון ישראל".

ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף

תגיות:חמאסעוטף עזהרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה