חדשות בארץ

רקטה פגעה בבית בשדרות: "ניצלנו, ברוך השם הכל בסדר"

צה"ל תקף בשעות האחרונות עשרות יעדי טרור ברצועה. החמאס טען כי הושגה הפסקת אש בין הצדדים בתיווך מצרי, אך בישראל הכחישו

  • י"ח אדר ב' התשע"ט
הנזק לבית בשדרות, הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הנזק לבית בשדרות, הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ערב של אש ברצועה ובעוטף עזה: עשרות רקטות נורו הערב (שני) מרצועת עזה לעבר הנגב המערבי, זאת לאחר שחיל האוויר פתח במתקפה נרחבת שכללה עשרות יעדי טרור ברצועה. חלק מהרקטות יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל. אחת מהן פגעה פגיעה ישירה בבית בעיר שדרות, אך לא התפוצצה.

שלמה מוסקוביץ', שביתו נפגע מהרקטה, סיפר לחדשות 13 על הנס שקרה לו. לדבריו, הוא שמע את אזעקת צבע אדום, ועל פי התרגולת הידועה רץ לממ"ד, הנמצא בקומה התחתונה של ביתו, וסגר מאחוריו את הדלת: "חיכיתי 5-6 דקות כמו שעושים, לפי ההנחיות. יצאתי החוצה, פתחתי את הדלת ואני רואה שכל הסלון אפוף עשן, אז אמרתי שאם יש עשן וחלקים למטה – כנראה קרה פה משהו". מוסקוביץ' הוסיף כי עלה לקומה העליונה של הבית ונכנס לחדר של בנו: "פתחתי פה את הדלת, ראיתי שהכל מפורק פה, ראיתי את ראש הנפץ, איזו חתיכה שנמצאת על הרצפה. הזמנתי את משטרת שדרות, והיא כבר לקחה את זה. אלו התוצאות. לממ"ד לא קרה כלום. ניצלנו בזכות הממ"ד. ברוך השם הכל בסדר".

בעל הבית הנרגש סיפר כי הוא גר בביתו בשדרות כבר 50 שנה: "לפני כ- 7-8 שנים נפלה פה רקטה מעבר לכביש, וגם הבית נפגע אבל לא בפגיעה ישירה כזו. כזה דבר יפה עוד לא קיבלתי, אבל ברוך השם הכל בסדר, אנחנו חזקים".

החמאס טען כי הושגה הפסקת אש בין הצדדים בתיווך מצרי וכי היא נכנסה לתוקף בשעה 22:00. בישראל הכחישו את הידיעה, ובעזה דיווחו כי חיל האוויר המשיך לתקוף בצפון הרצועה. במקביל, בעוטף עזה ממשיכות להישמע לסירוגין אזעקות צבע אדום ומטחים כבדים נורים אל היישובים בגיזרה.

מתקפת צה"ל החלה בסביבות השעה 17:45. מטוסים ומסוקי קרב תקפו לאורך הרצועה מספר מתחמים של החמאס, בין היתר בשאטי, בבית חנון ובסג'עיה. המתקפה כללה מתחמים צבאיים, פירי מנהרות המשמשות להעברת אמצעי לחימה, עמדות צבאיות ועמדות שיגור רקטות.

המתקפה כללה גם מספר נכסים שלטוניים מרכזיים. לפני השעה 21:00 הותקפה מהאוויר לשכתו של ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, הנמצאת בשכונת רימאל בעזה. המבנה, המשמש כמשרד לפגישות צבאיות רבות, הותקף כבר בעבר, במהלך מבצע "עמוד ענן" ב- 2012. מוקדם יותר תקפו מטוסי קרב מבנה בן שלוש קומות הממוקם בשכונת צברא ברצועת עזה. מצה"ל נמסר כי מדובר במטה סודי של החמאס, המשמש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור.

בנוסף, תקף חיל האוויר מבנה בן חמש קומות בשכונת רימאל בצפון הרצועה. המבנה שימש את החמאס לצרכים צבאיים של המשרד לביטחון הפנים.

תקיפת המטה הסודי של חמאס בשכונת צברא בעזה (צילום: דובר צה"ל)

(עודכן: 23:29)

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה