חדשות בארץ

דובר צה"ל: חיל האוויר תוקף בעזה

דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר מפציץ כעת יעדים של חמאס ברצועת עזה, בתגובה לשיגור הטיל לעבר ישראל. נכון לעכשיו, פיקוד העורף לא פרסם הנחיות חדשות לתושבי הדרום והעוטף

חיל האוויר בהפצצה בעזה (צילום: עופר זידון, פלאש 90)חיל האוויר בהפצצה בעזה (צילום: עופר זידון, פלאש 90)
אא

כחצי יממה לאחר שיגור הטיל למושב משמרת שבשרון, מגיעה תגובת ישראל. דובר צה"ל מודיע הערב (ראשון) כי חיל האוויר תוקף כעת מספר יעדים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

על פי הערכות, תקיפת צה"ל תהיה נרחבת ותגרום לנזק בהיקפים גדולים יותר מהסבב הקודם.

כזכור, בעקבות שיגור הטיל הבוקר, הוציא פיקוד העורף מספר הנחיות חדשות לתושבי עוטף עזה, נתיבות, אופקים, אשקלון והמועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון.

ההנחיות הן:

התקהלויות והתכנסויות - ניתן עד 300 איש בשטח סגור בלבד
לימודים - יתקיימו במרחב מוגן תקני בלבד
מקומות עבודה שאינם חיוניים - בתנאי וקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו תוך זמן התגוננות
שירותים לקהל הרחב - יינתנו במתכונת מצומצמת
עבודה חקלאית - במרחב עוטף עזה בתיאום החטיבה המרחבית

לקראת המתקפה הצפויה של צה"ל, פרסם חמאס כרוז ולפיו "לכל מעשה טיפשי של ישראל נגד עזה והארגונים הפועלים נגדה יהיה מחיר שיעלה על הערכותיה ותיתקל בהתנגדות תקיפה בכוננות מלאה".

בתוך כך, גורמי הביטחון הנחו לעצור באופן מידי את תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. בנוסף, גם רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) עצרו את פעילותם. תחנות אופקים, נתיבות ושדרות יישארו סגורות - עד להודעה חדשה.

כמו כן, אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת נחסמו לתנועה, ועבודות חקלאיות באזורים אלה -  הופסקו. הצירים החסומים: גבעת "קובי" בשדרות, גבעת נזמית, גבעת הפרש הבודד, גבעת הפעמונים, אתר "חץ שחור". כביש 4 מכיוון צומת יד מרדכי לנתיב העשרה, וכביש 25 מכיוון צומת סעד לקיבוץ נחל עוז.

בנוסף, בתיאום עם פיקוד העורף נפתחו מקלטים במספר יישובים בדרום: קריית מלאכי, אשקלון ויישובי המועצה האזורית מרחבים. מעיריית קריית מלאכי נמסר כי "לאחר הערכת מצב נוספת ולמרות שאין הנחייה מפיקוד העורף, הורה ראש העיר אליהו ללו זהר על פתיחת מקלטים הציבוריים ברחבי העיר. אנו מבקשים מבעלי המקלטים בבניינים הפרטיים לפנות אותם בהקדם".

על פי הדיווחים, במטה הכללי של צה"ל נערכים לאופציה של "מבצע קרקעי מוגבל" בשטח הרצועה. בנוסף, יחידת ההגנה האווירית של כיפת ברזל, חי"ר ושריון גייסו כוחות מילואים לצד תגבור הכוחות הסדירים.

תגיות:עזהחמאסחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה