חדשות בארץ

מאחורי הקלעים של הריאיון הנדיר עם ראש הממשלה

קרן מרציאנו, אשת התקשורת שראיינה לראשונה באולפן חדשות את ראש ממשלת ישראל, מספרת על מאחורי הקלעים של הריאיון. מרציאנו: "אמרנו אין מצב שזה נכון - זו בטוח מתיחה של פורים"

אולפני ’חברת החדשות’ בנווה אילן (צילום: יצחק הררי, פלאש 90)אולפני ’חברת החדשות’ בנווה אילן (צילום: יצחק הררי, פלאש 90)
אא

אחרי 17 שנה שבהן לא הגיע ראש ממשלה ישראלי מכהן לאולפן טלוויזיה, אתמול (שבת) זה קרה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע בהפתעה גמורה ל'חברת החדשות' והתראיין לצמד העיתונאים קרן מרציאנו ועמית סגל. על הדקות שקדמו להודעה ועל מהלך הראיון עצמו, סיפרה היום המראיינת המרכזית, קרן מרציאנו, לעיתון 'גלובס'.

"בעשרה לשמונה, בזמן שבו אני עושה הכנות אחרונות לשידור, אמרו לי להכין שאלות לראיון טלפוני קצר. תוך כדי הכניסה לאולפן אמרו לי שאולי הוא יתראיין מהבית. תוך כדי שידור הכתבות, ולא היו הרבה כאלה, הסתמסתי עם העורך גיא סודרי, וניסינו לחשוב על מבנה של ראיון. על מה אני הולכת לדבר - לפחות נושאים אם לא שאלות", מספרת מרציאנו על הרגעים שקדמו להופעת פמליית האבטחה של ראש הממשלה בתוך האולפן.

"תוך כדי המהדורה, לקראת שמונה וחצי אמרו לי: 'הוא מגיע לכאן'. עמית סגל היה לידי, ושנינו אמרנו 'אין מצב שזה נכון - זו בטוח מתיחה של פורים'. זאת גם הסיבה שלא הבטחנו לצופים את הראיון, כפי שנהוג לעשות. התחלנו להבטיח את זה רק כאשר ראינו את אנשי הביטחון מגיעים לבדיקות מקדימות, וקיבלנו אינדיקציה שהוא באמת בדרך. רק כשהוא היה בפתח של נווה אילן, אמרתי לצופים 'ראש הממשלה מתכוון להגיע'".

לשאלה האם היא נלחצה מהעובדה שהיא הולכת לראיין לראשונה את נתניהו, השיבה מרציאנו כי "אי-אפשר להיות דרוכה יותר ממה שהייתי. ראש ממשלה מגיע אחרי ארבע שנים שלא התראיין בשידור חי, מבלי שהספקתי להתכונן. לראיון כזה הייתי מתכוננת לפחות יומיים. הספקתי להילחץ אבל גם להרגיע את עצמי. ידעתי שעמית איתי באולפן, וזה הרגיע. אמרתי לעצמי 'זה מה שיש עכשיו. לראיון הזה את כבר לא תתכונני. ועם זה נצליח'".

במהלך הראיון, כידוע, לא חסכה העיתונאית דברי ביקורת ו'שאלות קשות' כלפי ראש הממשלה. אנשי תקשורת ופוליטקאים מכל רחבי הקשת הפוליטית, הודו כי על אף הטון הביקורתי, המראיינת הקפידה לשמור על כבודו של ראש הממשלה. "מה שהיה חשוב לי לאורך הראיון זה לשאול את כל השאלות הקשות - ויש הרבה שאלות קשות - אבל גם לתת לו לדבר. לכבד אותו. לא להיכנס לכל מילה שלו. לא להיות אגרסיבית מדי, כי בכל זאת הוא ראש הממשלה. אני חושבת שזה עבר. כל מאות התגובות - הגעתי אתמול בלילה ל-600 הודעות רק בוואטסאפ - החמיאו לי. אמרו שידעתי לשאול שאלות קשות אבל לכבד את המרואיין. זה חשוב, כי לפעמים לאנשי תקשורת - וגם אני נופלת בזה - יש נטייה להתאהב בשאלות שלנו. ופה מאוד הקשבתי ועל סמך התשובה בניתי את השאלה הבאה".

לדבריה, "אני יודעת שיש כמה קולות בימין שאומרים שהראיון היה אגרסיבי מדי. אבל קיבלתי הרבה תגובות מהימין ומליכודניקים ספציפית שהתקשרו ואמרו שהיה ראיון מעולה. קיבלתי תגובות מכל הקשת הפוליטית ומכל בכירי העולם העסקי, והיה משמח לראות שנשארה קולגיאליות בתקשורת, כי קיבלתי תגובות מאוד מפרגנות מכל כלי התקשורת".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, העניק את הריאיון הראשון שלו ל'ידיעות אחרונות' לצמד אמנים שאינם מתפקדים כעיתונאים מן המניין. במהלך הריאיון עם מרציאנו, היא מתחה על כך ביקורת מרומזת כשהיא קובעת כי "אולי קצת שכחו אין ראיון אמיתי צריך להתנהל. אני חושבת שחלק גדול מהתגובות זה בגלל שאני לא מזוהה עם אג'נדה מסוימת, ובאתי לעשות את הראיון הכי מקצועי ונקי שיש. לשאול את כל השאלות המתבקשות שכל עיתונאי סביר היה שואל. אני לא מותחת ביקורת - מי שרוצה לראיין, שיראיין. אין לי בעיה עם אף אחד".

בסיכום דבריה קובעת מרציאנו כי הריאיון היה מחמיא ביותר לראש הממשלה, חרף השאלות הקשות שהטיחה בו. "אני קוראת כל מיני פרשנויות - מכאלה שחושבים שהריאיון חיזק אותו עוד יותר ב'בייס' שלו ומביא לו יותר מנדטים, ועד כאלה שאומרים שהריאיון הכריע את הבחירות לרעתו. בשיא הכנות והצניעות, קטונתי מלהעריך מה הריאיון עשה, והאם יהיו לו השפעות דרמטיות. אני חושבת שהיה אירוע טלוויזיוני מדהים. ואני חושבת שנתניהו יצא טוב בראיון הזה. אם יש משהו שאי-אפשר לקחת ממנו, זה את העובדה שהוא יודע להתראיין".

תגיות:עמית סגלקרן מרציאנוחברת החדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה