חדשות בארץ

נתניהו: "מקווה שבני יאיר לא ייכנס לפוליטיקה"

בריאיון לרדיו "גלי ישראל", תקף ראש הממשלה את ההתנתקות אך נמנע מלהתחייב כי יצא למבצע צבאי נרחב נגד החמאס. הוא יצא נגד ראשי מפלגת כחול לבן: "תפיסת העולם המדינית שלהם היא של חולשה והתרפסות, ויתורים ונסיגות"

  • י"ז אדר ב' התשע"ט
נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך הלילה (ראשון) במתן ראיונות לכלי התקשורת. לאחר הריאיון שהעניק לחדשות 12 – הריאיון הראשון מסוגו של ראש ממשלה באולפן מאז שנת 2001 – המשיך נתניהו לריאיון בערוץ 20, שישודר הערב. לאחר מכן, בטרם המריא לארצות הברית, התראיין ראש הממשלה לשרון גל ברדיו "גלי ישראל".

הריאיון – ששודר הבוקר – נפתח בסוגיית המתיחות הגוברת בדרום הארץ. בפיו של נתניהו לא היו בשורות חד-משמעיות לתושבי הדרום: "אין פתרון של רגע, אבל יש יכולת חזקה מאוד להבטיח את החיים והביטחון ואת המשך התפתחות היישובים. זה לא אומר שמעת לעת אנחנו לא צריכים לתת להם את המכות – והם מקבלים אותן. הם גם התחילו לחדש בלונים – אז הבאנו כלי טיס לתקוף אותם. אנחנו פועלים".

נתניהו המשיך ותקף את ההתנתקות, אותה הגדיר כ"איוולת של השמאל" שהביאה ליצירת "בסיס של חמאסטן": "אנחנו צריכים להילחם בזה. הובלתי את מבצעי 'עמוד ענן' ו'עופרת יצוקה', ואם נצטרך – נפעל גם במהלך הבחירות. אם מישהו שם מתבלבל וחושב שנירתע – הוא טועה. אנחנו במאבק ממושך, אבל כשם שהצלחנו להגדיל את היישובים בשנים אלו – כך נמשיך".

בתשובה לשאלה עד כמה הוא קרוב להחלטה לצאת למבצע שינחית מכה משמעותית על החמאס, העדיף ראש הממשלה להרחיב על הפעילות הביטחונית של ישראל בגזרות השונות: "אנחנו בטרור מתמשך למעלה מ- 100 שנים. הם לא יכירו בנו, הם רוצים להשמיד אותנו. הדרך היחידה היא להילחם בהם מעת לעת. האם שווה כרגע במצב הנוכחי להיכנס לעזה, לכבוש אותה ולהחזיק בה כשאין לנו למי לתת אותה? אני לא בטוח. אבל בראייה כוללת – אנחנו בעשור הביטחוני הטוב ביותר אי פעם. אנחנו בולמים את איראן בסוריה, מפרקים את נשק המנהרות של החמאס, פועלים בעוצמה נגד חיזבאללה ופירקנו לו את נשק המנהרות".

"נמשיך לעשות מה שאנחנו צריכים כדי למנוע מאיראן וחיזבאללה להקים לנו חזית סורית", הדגיש נתניהו. "טראמפ הולם באיראן כלכלית ואנחנו הולמים בהם צבאית בסוריה. אנחנו עושים מה שצריך כדי להכות באויב הזה – שאחראי ל- 95% מהבעיות הביטחוניות שלנו – ולדחוק אותו לאחור".

ראש הממשלה תקף את ראשי כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, שלדבריו תמכו ב"הסכם הגרעין השערורייתי": "גנץ אמר שצריך לראות את הצדדים החיוביים של ההסכם, וכי האיראנים הם רציונליים ולא ירוצו לפצצה. כשהלכתי לקונגרס להילחם בהסכם, לפיד הסביר שאני הורס את היחסים עם ארצות הברית. הם יכולים להתייצב מול האיראנים? לשבת מול טראמפ או פוטין? זו סכנה גדולה".

"הם התנגדו גם להקמת הגדר שהצילה את מדינת ישראל מהסתננות של מיליון מהגרים אפריקניים בלתי חוקיים. הם בעד לעקור 90-80 אלף יהודים – אני לא אעקור מתיישב אחד. אני עומד בזה, אלא אם כן בית המשפט כופה עליך משהו שאתה לא יכול להימנע ממנו, ואז אני מקים יישוב אחר".

בהשיבו לשאלה האם יוביל מהלך לכינון ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון, אמר נתניהו: "יש הרבה מחשבות, אני מציע שנשמור אותן. עמדתי בשנים קשות מאוד מול לחץ שאף ראש ממשלה לא עמד מולו. עמדתי בזה מתוך אמונה ושליחות עמוקה. אני עומד על העקרונות שעמדתי עליהם מול ממשלים קשים מאוד: לא לעקור, לשמור על השליטה בכל השטח מערבית לירדן, לא לחלק את ירושלים".

בהתייחסו לפריצה האיראנית לטלפון הסלולרי של גנץ, אמר נתניהו כי על הרמטכ"ל לשעבר לצאת לציבור ולומר מה היה בטלפון: "אני באתי והתייצבתי עכשיו בטלוויזיה לריאיון לא מלטף ומאוד תוקפני. האיראנים פרצו לטלפון שלו, אך מכחישים זאת. למה? כי הם רוצים אותו כראש ממשלה, כי הם יודעים שהוא חלש".

נתניהו: ראשי כחול לבן "לא מדינאים ולא כלכלנים"

נתניהו הבהיר כי אין לו ביקורת על תקופת כהונתם של ראשי כחול לבן כרמטכ"לים: "הם היו רמטכ"לים סבירים וטובים. אתה יכול להביא עשרה רמטכ"לים, אבל אם הם הולכים למדיניות שגויה וגרועה – הביטחון הולך. כל הגנרלים תמכו באוסלו ובהתנתקות – אז מה, הם צדקו? יש להם זכויות משלהם, אני לא בא לבטל את זה. אבל הם לא מדינאים, לא כלכלנים, הם לא מבינים בזה כלום. אבל יותר מזה – כל תפיסת העולם המדינית שלהם היא של חולשה והתרפסות, ויתורים ונסיגות".

ראש הממשלה דחה על הסף את האשמות בכירי כחול לבן כי הוא הפיק רווחים ממניותיה של חברה שלטענתם קשורה לפרשת הצוללות: "אני מבין בכלכלה וזיהיתי הזדמנות. אני לא לוזר כלכלי כמוהם. אני יודע לזהות פוטנציאל טוב, ואין שום קשר לצוללות".

בהתייחסו להאשמות כי בשל שיקוליו הכלכליים האישיים הוא גרם נזק כבד לביטחון המדינה כשהסכים למכירת צוללות גרמניות למצרים, וזאת מבלי לשתף את בכירי מערכת הביטחון בהחלטתו, אמר נתניהו: "יש סודות מדינה שאפילו ראש ממשלה לא יודע. למשל, לא ידעתי על הפריצה לטלפון של בני גנץ עד החשיפה בתקשורת. יש דברים שראש המוסד יודע והרמטכ"ל לא יודע, ולהיפך. מי שהיה צריך לדעת – ידע. דבר אחד בטוח – לא היה מעורב פה שום שיקול כלכלי, כי כבר לא היו מניות. הכל דווח, שולם, קיבל אישור. הכל קשקוש אחד גדול"

"הם יודעים שיש להם בעיה", המשיך נתניהו, "הם צריכים להטות את תשומת לב הציבור מהעובדה שהם ממשלת שמאל שהולכת להיכנס בתחפושת של ימין-מרכז. הם רוצים להטות את תשומת הלב מהפריצה לטלפון של גנץ. אז הם מייצרים פרשיה פיקטיבית ועלילת דם. אני לא הולך לשתוק. הם האשימו אותי בבגידה? אותי – שנלחמתי במבצעים ונפצעתי וכמעט איבדתי את חיי? אני הולך לתבוע אותם כי זה דבר בלתי נסבל".

לקראת סיום הריאיון התייחס נתניהו למעורבותו העמוקה של בנו יאיר בשיח הציבורי והפוליטי המתנהל ברשתות החברתיות. הוא ציין כי בנו פועל באופן עצמאי ממנו, והבהיר כי הוא מקווה שלא ייכנס לפוליטיקה: "הוא גם לא רוצה, ואני מבין אותו – כי יש עליו התקפות כל כך איומות. סורקים את בשרו במסרקות ברזל, משמיצים ותוקפים אותו. יש לו רוח לחימה והוא משיב אש, אבל הוא לא רוצה ואני לא רוצה שהוא ייכנס לפוליטיקה. אני מקווה ובטוח שזה יישאר כך".

תגיות:רצועת עזהבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה