חדשות בארץ

נתניהו בראיון ראשון: לא אקדם את החוק הצרפתי

בראיון ראשון לתקשורת מזה תקופה ארוכה, ראש הממשלה הדף את הביקורת נגדו בנוגע לפרשת הצוללות. נתניהו: "אני לא מקבל את הצביעות של התקשורת"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין הערב (שבת) לראשונה לכלי התקשורת, לאחר כמה שנים שנמנע מלעשות זאת. בראיון שהעניק ל'חברת החדשות' הוא הדף את שלל הטענות שמוטחים נגדו מצדם של ראשי 'כחול לבן' כשהוא מכנה זאת "גל שקרים".

"השקרים הביאו אותי לכאן. מה שיש כאן זה ניסיון להסיט את הדעת מהעובדה שצריכים לבחור אם ממשיכים עם הממשלה שהביאה את המדינה למצב הטוב ביותר, או הולכים לממשלת שמאל עם יאיר לפיד", אמר ראש הממשלה בהתייחס לשאלה מדוע הוא ניצב לראיון.

ראש הממשלה התייחס לטענות שהועלו במחנה הפוליטי לפיהן הוא סחר במניות במפעל פלדה שעבד בשיתוף פעולה עם תאגיד "טיסנקרופ" – יצרנית הצוללות שנמכרו לישראל.

"אני רוצה לנפץ את כל עלילת הדם הזו. קניתי מניות בחברה שאין לה שום קשר לצוללות. כשנכנסתי לראשות הממשלה באתי לוועדת ההיתרים ומבקר המדינה ואמרתי שאני רוצה להמשיך להחזיק בהם, והם אפשרו לי". לדבריו, "קניתי את המניות רק מכספי, החברה המדוברת הייתה עם יכולת טכנולוגית אדירה. גם בן דודי זיהה את זה שיש הזדמנות עסקית - הוא שיפץ אותה ומכר אותה".

"לא צריך להאשים אותי שהצלחתי בעסקים. כשאני אומר שאין שום קשר בן ההשקעה לחברה הזו לבין הצוללות, אני אומר דבר נוסף - אני מכרתי את כל המניות שלי בחברה הזו שנה וחצי לפני שנמכרה הצוללת הראשונה ושנים לפני המצריות. אז אין קשר מהותי".

נתניהו גם התייחס לניגוד עניינים, לכאורה, עם בן דודו נתן מיליקובסקי שניהל את אותו מפעל הפלדה SeaDrift"", ובכך שערך המניות של נתניהו במפעל נסק בזמן שההכנסות והרווחים של המפעל צנחו. "זו עלילה: בן הדוד שלי לא ניהל את החברה ולא עשה שום דבר. הוא היה בדירקטוריון לא של הצוללות, אלא בחברה שהופכת אלקטרודות למתכת. הטענה שאומרת שאני הרווחתי כסף על הצוללות זה שקר, לא הרווחתי שקל כי לא הייתי מושקע בשקל - זו עלילת הדם הנוראית ביותר. גנץ, יעלון ואשכנזי מעלילים עלילה כי הם יודעים שאני לא יכול לספר באולפן את אחד הסודות של מדינת ישראל. עכשיו הדבר הזה נבדק על ידי היועמ"ש".

בימים האחרונים נטען כי ראש הממשלה אישר מכירת צוללות "שוברות שוויון" לממשלת מצרים ללא ידיעת שר הביטחון והרמטכ"ל. עוד נטען כי הוא הרוויח מכך, לכאורה, 16 מיליון שקל. נתניהו תקף זאת וטען כי "במשטרה אמרו שיעלון מפיץ רכילות, שהעדות שלו במשטרה שונה ממה שהוא אומר בחוץ. אני כמובן התנגדתי למכירה למצרים, למה אישרתי? למה לא עיקמתי את האף למכירה למצרים? הסיבות שלי הן ביטחוניות בלבד".

"אין שום קשר למניות, אין לאף אחד קשר למניות. העובדה שזה נבדק ואחרי שזה נבדק אז מנסים להסיט את זה, ולמה? משום שהם הוציאו את זה בדיוק שבאה הפרשה של בני גנץ. העובדה היא שהם התחילו בשרשרת השקרים כאילו היה לי קשר לצוללות, הם התחילו לשקר שאני תובע אותם, הם התחילו שהאירנים פרצו לטלפון של גנץ".

ביום שישי הודיע נתניהו כי הוא הנחה את פרקליטיו להגיש תביעת דיבה נגד ראשי כחול לבן מאחר והם כינו אותו "בוגד" בעקבות הגילויים בפרשת הצוללות. בראיון, נתניהו התייחס לכך וטען כי זהו ניסיון שלהם להטות את הציבור. "לפרוץ לטלפון זה לא דבר גדול, השאלה היא מה יש שם והדבר הנכון הוא שגנץ ייצא החוצה ויספר במקום להדליק את מדורת השקרים - הם יצטרכו לעמוד למשפט על דיבה. הם מאשימים אותי בבגידה זה דבר נורא. הם עושים ניסיון הסחה".

הוא הוסיף כי הוא לא היה אחראי לפרסום דבר הפריצה לטלפון הנייד של גנץ. "את המידע על הפריצה האיראנית לטלפון הנייד של גנץ, לא אני לא מסרתי לחבריכם (את המידע, לעמית סגל) והוא יודע שלא אני מסרתי. יש כאן חומר שהאירנים מצאו ומה שמעניין הוא למה האירנים מכחישים שהם פרצו לטלפון שלו. המידע הזה הגיע אליי מהשידור שלכם". ראש הממשלה חזר על קריאתו לבני גנץ לחשוף את המידע שהיה על הטלפון: "בני גנץ אתה רוצה להיות ראש ממשלה? תתייצב תאמר את מה יש בטלפון".

ראש הממשלה נשאל על ידי המראיינת האם יפעל לקידום "החוק הצרפתי", החוק אשר מונע את העמדתו לדין של ראש ממשלה מכהן. נתניהו השיב על כך כי "התשובה היא לא - מה שיפיל את זה, אלו העובדות עצמן. לא עסקתי בזה ולא אעסוק. מקורבי העלו את זה ללא ידיעתי, רוב ההאשמות ירדו כמו שירדו גם ככה. אני מאמין שלא אעשה את זה". הוא הדגיש כי הוא "מתפקד וכולם יעידו על זה יש לי קיבולת יכולת עבודה גדולה מאוד".

בהתייחס לסערת החיקוי של אמנון אברמוביץ', הפרשן הבכיר ב'חברת החדשות', נתניהו קבע כי "עשו שטות בעניין של אמנון אברמוביץ' ואני מצטער עליה". הוא הוסיף וטען כי הוא "לא בא לגזול ממנו את מה שמגיע לו, הוא מכפיש את משפחתי ואותי כבר זמן", בשלב זה, ראש הממשלה פנה לאנשי התקשורת כשהוא מטיח בהם כי הם לא מוחים על הסיקור השלילי שהוא מקבל. "ערב ערב לועגים לי ולאשתי, אמרתם משהו על זה? אני מקבל את מה שאמרתם על אברמוביץ', אבל אני לא מקבל את הצביעות שלכם. מה שאם עושים ערב ערב זו סאטירה, מכפישים ומכפישים ושופכים את דמי ודם משפחתי".

בסיום הראיון נשאל ראש הממשלה האם יסכים לעימות מתוקשר עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. בתגובתו, נתניהו לא שלל זאת אך ציין כי "קודם שיחליטו מי שם, גנץ או לפיד. גנץ יהיה כל הקדנציה? אני נדרש להתעמת עם ראש ממשלה בחצי משרה". הוא הוסיף כי "מה שנחשף פה זה שזה גנץ ולא לפיד, אבל לפיד מנהל את כל הקמפיין הזה. הציבור כשמצביע לגנץ הוא מקבל את לפיד לראש ממשלה".

תגיות:תיק 3000בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה