חדשות בארץ

נתניהו המריא לוושינגטון: "אדבר עם טראמפ על הצהרתו ההיסטורית בנוגע לגולן"

במהלך ביקורו של ראש הממשלה בארצות הברית, צפוי הנשיא טראמפ לחתום על ההכרה האמריקנית הרשמית בריבונות ישראל על רמת הגולן

  • י"ז אדר ב' התשע"ט
נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לפנות בוקר (ראשון) לביקור רשמי בארצות הברית, במהלכו ייפגש ביום שני בבית הלבן עם הנשיא דונלד טראמפ. השניים יקיימו פגישה נוספת למחרת, במסגרת של ארוחת ערב. ביום שלישי בבוקר ינאם נתניהו בוועידה השנתית של איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס – יום לאחר שיעשה זאת יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

לנתניהו צפויה שורה של פגישות מדיניות בגבעת הקפיטול. הוא ייפגש, בין היתר, עם מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, הסנאטור מיץ' מקונל, ועם מנהיג המיעוט הדמוקרטי, הסנאטור צ'אק שומר. כמו כן, הוא יקיים פגישות עם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ועם מנהיג המיעוט הרפובליקני, קווין מקארתי.

טרם עלייתו למטוס, אמר נתניהו לכתבים בנמל התעופה בן גוריון: "אני יוצא עכשיו לוושינגטון לפגישות חשובות מאוד עם הנשיא טראמפ. אני אפגוש כמובן גם את ראשי הקונגרס ואנאם בוועידת איפא"ק. אני הולך לדבר עם הנשיא טראמפ על הגולן, על ההצהרה ההיסטורית שלו, על סוריה, על המשך הלחץ על איראן, על תוספת הסנקציות שהם כבר הוסיפו ויוסיפו, על שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בינינו שהוא חסר תקדים".

על פי ההערכות, במהלך ביקורו של נתניהו צפוי הנשיא טראמפ להכיר באופן רשמי בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה מפי פקיד בכיר בממשל, כי מסמך ההכרה האמריקני מנוסח בימים אלו. כזכור, ביום חמישי האחרון הצהיר טראמפ – באמצעות חשבון הטוויטר שלו – כי "אחרי 52 שנים, הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, שיש לה חשיבות אסטרטגית וביטחונית קריטית למדינת ישראל וליציבות האזורית". הודעת טראמפ נתקלה בגינויים בינלאומיים מקיר לקיר.

במסיבת עיתונאים שערך ביום חמישי בירושלים עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הגדיר נתניהו את הצהרתו של טראמפ כ"נס פורים": "טראמפ עשה זאת שוב", אמר ראש הממשלה, "תחילה הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר אליה את השגרירות האמריקנית, אחר כך פרש מהסכם הגרעין האסוני עם איראן והטיל עליה סנקציות, אבל עכשיו הוא עשה מהלך בעל חשיבות היסטורית דומה – הכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. הוא עשה זאת בשעה שאיראן מנסה להשתמש בסוריה כפלטפורמה לתקוף ולהרוס את ישראל. המסר שהנשיא טראמפ העביר לעולם הוא שארצות הברית ניצבת לצד ישראל".

תגיות:רמת הגולןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה