חדשות בארץ

טראמפ: הגיעה העת להכרה אמריקנית בריבונות ישראל על הגולן

הנשיא טראמפ הצהיר כי "אחרי 52 שנים, הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונותה של ישראל על רמת הגולן". במסיבת עיתונאים משותפת בירושלים עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לנו נס פורים"

  • י"ד אדר ב' התשע"ט
טראמפ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)טראמפ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

הצהרה דרמטית: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, סיפק הערב (חמישי) הצהרה ברורה על כוונתו להכיר בריבונותה של ישראל ברמת הגולן.

"אחרי 52 שנים, הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, שיש לה חשיבות אסטרטגית וביטחונית קריטית למדינת ישראל וליציבות האזורית", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. 

דבריו של טראמפ נכתבו בעת שמזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, מבקר בארץ. במסיבת עיתונאים שקיימו שני האישים בירושלים הביע נתניהו את התרגשותו מהמהלך של טראמפ ואמר: "זה ערב פורים ויש לנו נס פורים. הנשיא טראמפ עשה היסטוריה. התקשרתי אליו והודיתי לו בשם עם ישראל".

"הוא עשה זאת שוב", הוסיף נתניהו. "תחילה הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר אליה את השגרירות האמריקנית, אחר כך פרש מהסכם הגרעין האסוני עם איראן והטיל עליה סנקציות, אבל עכשיו הוא עשה מהלך בעל חשיבות היסטורית דומה – הכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. הוא עשה זאת בשעה שאיראן מנסה להשתמש בסוריה כפלטפורמה לתקוף ולהרוס את ישראל. המסר שהנשיא טראמפ העביר לעולם הוא שארצות הברית ניצבת לצד ישראל".

"אנחנו מציינים את נס פורים, בו לפני 2,500 שנה פרסים אחרים - בהובלת המן - ניסו להשמיד את העם היהודי. הם נכשלו, והיום - 2,500 שנה לאחר מכן - פרסים בהובלת חמינאי מנסים שוב להשמיד את עם ישראל ואת מדינת ישראל. גם הפעם הם ייכשלו, בין השאר תודות לתמיכה הכבירה של ארצות הברית ושל נשיא שלא היה חבר גדול ממנו בתולדותינו", אמר ראש הממשלה.

בדבריו במסיבת העיתונאים, אמר פומפאו כי למד על הקרבות הקשים שניהלה ישראל בגולן: "בקרב המפורסם על עמק הבכא הייתה גבורה ישראלית מול אתגר של איום עצום שהגיע מסוריה. הערב החליט הנשיא טראמפ כי המקום החשוב הזה צריך להיות חלק ריבוני של מדינת ישראל. עם ישראל צריך לדעת שהקרבות אותם לחמו והחיים שאיבדו על אדמה זו היו בעלי משמעות וחשיבות לעד".

מוקדם יותר כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "בזמן בו איראן מבקשת להשתמש בסוריה כפלטפורמה להשמדת ישראל, הנשיא טראמפ מכיר באומץ בריבונות הישראלית על רמת הגולן. תודה לך, הנשיא טראמפ".

על פי הערכות של גורמים מדיניים בירושלים ובוושינגטון, ההכרזה הרשמית על ההכרה של הממשל האמריקני בריבונות הישראלית על הגולן צפויה, ככל הנראה, להתפרסם בשבוע הבא, במהלך ביקורו של נתניהו בארצות הברית.

במערכת הפוליטית בישראל הביעו הערב קורת רוח מהצעד של טראמפ. ממלא מקום שר החוץ, השר ישראל כץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך על הודעתו של הנשיא טראמפ על הכרה צפויה של ארצות הברית בריבונות ישראל בגולן, כמעט 40 שנה לאחר שממשלת בגין קיבלה את ההחלטה ההסטורית. הכרה אמריקנית בריבונות הישראלית תחזק את בטחון ישראל ואת מעמדה באזור, תהווה תגובה לתוקפנות האיראנית מסוריה ותשלח מסר ברור לאסד שמעניק לה את חסותו".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כתב: "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר. 38 שנים אחרי שהכנסת חוקקה את החוק להחלת הריבונות הישראלית בגולן, ואחרי מאמצים גדולים בזירה הבינלאומית, הגיע הזמן להכרה אמריקנית. הנשיא טראמפ – תודה".

(עודכן: 20:59)

תגיות:רמת הגולןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה