חדשות בארץ

שכם: שני מחבלים השליכו מטענים לעבר חיילי צה"ל – וחוסלו

כוחות הביטחון חיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע המשולב בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר. אלמנתו של הרב אחיעד אטינגר, שנרצח בפיגוע, קראה לממשלה לגרש את משפחתו של המחבל ואת סייעניו

  • י"ג אדר ב' התשע"ט
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

שני מחבלים השליכו הלילה (רביעי) מספר מטענים לעבר כוחות צה"ל שאבטחו את כניסתם של מתפללים לקבר יוסף בעיר שכם. החיילים הגיבו בירי לעבר כלי הרכב בו נסעו המחבלים, כשבמקביל כלי הנדסה צבאי פגע ברכב. שני המחבלים חוסלו. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב כוחותינו.

מוקדם יותר אמש חיסלו כוחות הביטחון את המחבל עומר אבו לילא, שביצע בתחילת השבוע את פיגוע הדקירה והירי בטרמפיאדה בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר. בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של השב"כ, הימ"מ וצה"ל, הגיעו הכוחות לכפר עבווין, צפונית לרמאללה, כיתרו את המבנה בו הסתתר המחבל וקראו לו לצאת ולהסגיר את עצמו. הוא פתח באש לעבר הכוחות ונהרג במהלך חילופי האש. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחות הביטחון.

פעילות צה"ל במרדף אחרי המחבל (צילום: דובר צה"ל)

כזכור, המחבל ביום ראשון הגיח המחבל בסמוך לשעה רבע לעשר בבוקר ממתחם החנויות הבלתי חוקי הנמצא בסמוך לצומת אריאל. הוא דקר את סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד בסכין, חטף את נשקו וירה ממנו לעבר כלי רכב אזרחיים שהיו במקום. מהירי נפצע אנושות הרב אחיעד אטינגר הי"ד, שנפטר כעבור יממה מפצעיו. לאחר מכן גנב המחבל את אחד הרכבים ונסע עמו לכיוון צומת גיתי אבישר, שם ביצע ירי נוסף לעבר אזרחים וחיילים. החייל אלכס דבורסקי נפצע באורח קשה מאוד מהירי, אך בחסדי שמיים במצבו חל שיפור. מבית החולים בילינסון בו מאושפז החייל נמסר הבוקר כי הוא מוגדר כעת במצב בינוני ויציב.

אלמנתו של הרב אטינגר, תמר, הגיבה על חיסולו של המחבל: "אנו מודים לצה"ל ולכוחות הביטחון שביצעו את המוטל עליהם וחיסלו את המחבל הארור שרצח את אהובנו ואת חייל צה"ל, הי"ד. אנו מצפים מממשלת ישראל להילחם למיגור הטרור ולהמשיך גם לגירוש משפחתו של המחבל וכל סייעניו".

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, מסר בעקבות החיסול: "אני מברך את השב"כ, הימ"מ וצה״ל על פעולה מהירה שהביאה לחיסול המחבל הנתעב שרצח את סמ״ר גל קיידאן ז"ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו".

תגיות:שכםצה"לפיגועשומרוןימ"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה