חדשות בארץ

צפו: מערכת שרביט קסמים סיימה בהצלחה סדרת ניסויי יירוט

הניסויים בחנו את יכולותיה של מערכת הנשק בגרסה חדשה ומתקדמת. ראש הממשלה בירך על הצלחת הניסויים והביע את הערכתו לארצות הברית על שותפותה בקידום הפרויקט הביטחוני החשוב

  • י"ב אדר ב' התשע"ט
(קרדיט: מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון)(קרדיט: מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון)
אא

מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) השלימו היום (שלישי) בהצלחה סדרת ניסויי יירוט בגרסה מתקדמת של מערכת הנשק "שרביט קסמים", המכונה גם "קלע דוד".

הניסויים בוצעו בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים בדרום הארץ. במסגרת הניסויים נבחנו יכולות מתקדמות של מערכת "שרביט קסמים", בגרסת פיתוח חדשה, במספר תרחישים אשר מדמים איומים עתידיים שעימם היא עשויה להתמודד בזמן עימות.

ממשרד הביטחון נמסר, כי הצלחת הסדרה מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיימים ועתידיים בזירה. ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הביע קורת רוח על הצלחת הניסויים. "ישראל ממשיכה להיות פורצת דרך עולמית בפיתוח מערכות הגנה מפני טילים", אמר. "אני מבקש להביע הערכה מיוחדת לבת בריתנו ושותפתנו ארצות הברית בקידום פרויקט ביטחוני חשוב זה".

מערכת "שרביט קסמים" הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת "חומה". מערך ההגנה הרב-שכבתית מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: "כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2" ו"חץ 3".

ראש מנהלת "חומה", משה פתאל אמר: "בסדרת הניסויים הזו הצלחנו להביא את המערכת לקצה גבולות המעטפת שלה, ולמעשה העמדנו מולה איומים עתידיים ומורכבים שהמערכת אמורה להתמודד איתם בהמשך הדרך. המערכת הצליחה להשמיד בצורה מושלמת את כל המטרות ששוגרו לעברה, ולכן אנחנו כרגע בתהליכים של מיבצוע היכולות שהודגמו למעשה בסדרה הזאת ומסירתם לחיל האוויר בהקדם".

(קרדיט: מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון)

תגיות:משרד הביטחוןשרביט קסמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה