חדשות בארץ

משפחתו של הרב אטינגר הי"ד: הוא היה איש של כלל ישראל

אפרת אטינגר, בתו של הרב אחיעד הי"ד שנרצח בפיגוע בצומת אריאל, אמרה כי אביה "עשה כל כך הרבה ללא תמורה כדי לעשות יותר טוב"

  • י"ב אדר ב' התשע"ט
קברו של הרב אטינגר הי"ד בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, אמש (צילום: Hillel Maeir/Flash90)קברו של הרב אטינגר הי"ד בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, אמש (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

תמר אטינגר, אלמנתו של הרב אחיעד הי"ד שנרצח בפיגוע בצומת אריאל, הודתה היום (שלישי) לעם ישראל על התמיכה במשפחה וקראה לממשלה להחזיר את הביטחון להתיישבות ביהודה ושומרון.

בהצהרה מצולמת שפרסמה, אמרה אטינגר כי "בעלה מסר את נפשו למען הכלל, הן בחייו והן במותו": "אנחנו רוצים להודות לעם ישראל שנתן לנו הרבה כוח, בעיקר לאנשי עלי שעוטפים אותנו בהרבה אהבה ודואגים לכל פרט. בעלי אחיעד היה איש של כלל ישראל.  הייתה לו רגישות גדולה לכל אחד שפגש, ובעיקר לתלמידיו, שבענוותו הרבה קרא להם 'לומדים' ולא 'תלמידים'. כל כך חשוב היה לו לתת לכל אחד את התנאים המתאימים לגדול בתורה. חשוב לנו מאוד להמשיך את מפעל חייו – ישיבת 'עוז ואמונה', שבעבודת נמלים ובתעצומות נפש גדולות הקים במקום כל כך מאתגר".

בסוף דבריה פנתה אטינגר לממשלה בקריאה "למגר את הרע, להחזיר את הביטחון ואת ההגנה, שנוכל להמשיך ביישוב ארצנו מתוך אהבת ישראל ולהתמקד בדברים שמחברים אותנו כעם".

בתם של בני הזוג אטינגר, אפרת, סיפרה בצהריים על הגבורה שהפגין אביה בזירת הפיגוע בצומת אריאל. בראיון לאסתי פרז בכאן רשת ב', אמרה הבת כי אביה נסע בכיוון ההפוך, בדרך לתל אביב, ומשהבין את המתרחש – הסתובב וחזר אל המקום: "אבא יכול היה להימלט מהמקום. הוא חזר. ככה אבא פעל כל חייו. מה שעניין אותו בחיים זה הכלל, עם ישראל. הוא עשה כל כך הרבה ללא תמורה כדי לעשות יותר טוב. הוא ראה מעבר לעצמו וכולנו צריכים לראות מעבר לעצמנו ברמה כזו או אחרת".

"לכולנו, כולל אבי, קשה להיות  אנשים עם גבורה כזו, זה לא טבעי. אבל חשוב שניתן כל אחד קצת מעצמנו, לדעת שאנחנו לא חיים פה רק בשביל עצמנו. לראות את ה'מסביב'. לא בדברים כאלה גדולים – ברוך השם אנחנו לא נתקלים בסיטואציות כאלה כל יום – אלא בדברים הקטנים, להסתכל מה הולך".

"ככל שאני שומעת עליו יותר ויותר, אנשים באים ומספרים יותר ויותר – לא הבנתי איזה אבא גדול היה לי", הוסיפה הבת. "הישיבה הייתה כל חייו. הוא בנה שם בניין רוחני, שהיה לו חשוב שיהיה מחובר לכל עם ישראל. זה היה אומנם מקום קטן, אבל בשיחות עם אבא הוא רצה שהמקום הזה יבוא ויכיל הכל, ויוציא החוצה".

"כל אחד בעם ישראל יכול להוסיף חיים. יש כל כך הרבה צורות להוסיף חיים בעולם ולעשות יותר טוב, להגדיל חיים. יש אינספור דרכים. פשוט כל אחד צריך להסתכל סביב ולראות איפה הוא מוסיף את החיים שלו. בואו נוסיף חיים ביחד", חתמה בתו של הרב אטינגר הי"ד.

נדב ארבל, גיסו של הרב אטינגר, הודה אתמול לעם ישראל על התפילות הרבות לשלומו של הרב הי"ד, שנפטר מפצעיו בבית החולים בילינסון יממה לאחר הפיגוע. "מאז הפיגוע אנחנו מגלים שהתכונות של הרב אחיעד בחייו הופיעו גם ברגעיו האחרונים", אמר ארבל. "הוא חתר למגע עם המחבל, ירה מנשקו האישי 4 כדורים וניסה למנוע רצח נוסף מבלי לחשוב על עצמו ועל משפחתו. מסירות נפש זו אפיינה את הרב אחיעד גם בחייו, כשהוא ומשפחתו קובעים את ביתם בדרום תל אביב, מקימים ישיבה ופועלים לחיזוק הזהות היהודית".

"הפיגוע אתמול, כמו פיגועים רבים לפניו, מחדדים שוב את הצורך בהרתעה בלתי מתפשרת, בכל הכוח, ואת הענישה המירבית שכוללת הריסת בתי מחבלים וגירוש בני משפחותיהם מהארץ", הדגיש ארבל. "אנחנו סומכים על כוחות הביטחון שיצליחו לחסל את המחבל הרוצח ויעבירו מסר ברור לכל מי שמנסה לפגוע בנו – אחת דינו למות".

תגיות:פיגועצומת אריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה