סיפורים אישיים

תזמון מצמרר: סיפור מופלא על 'המן' הרוסי ועל מותו המפתיע

"דע לך", אמרתי לו, "שסטאלין הוא בסך הכל בן אדם. הוא יכול להרוג 10 מיליון אנשים, 20 מיליון, 50 מיליון, אך את היהודים הוא לא יצליח להשמיד". חצי שעה לאחר מכן התרחש הנס הגדול

  • י"ב אדר ב' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב יצחק זילבר זצ"ל היה יהודי גדול, ששמר את מצוות התורה במסירות נפש ברוסיה הקומוניסטית. לימים, אמר עליו הרב אלישיב כי הוא אחד מל"ו צדיקים עליהם עומד העולם.

בספרו 'להישאר יהודי', מספר הרב יצחק את הסיפור המופלא הבא, המוכיח על גודל עוצמתה של האמונה בבורא הכל-יכול. הסיפור התרחש כאשר הרב יצחק נכלא ונשלח לסיביר, כיוון שקיים את המצוות, שהיו אסורות לקיום על פי חוקי הקומוניזם.

"במשך שנים ישבתי בכלא הסובייטי. והנה הגיע פורים, ולא היה לנו מגילה לקרוא ממנה", מספר הרב יצחק. "אספתי את כל היהודים, והתחלתי לספר להם את סיפור המגילה. סיפרתי להם שהיה איש צר ואויב, ושמו המן, שביקש להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים, והקב"ה שלח לנו – ברוב רחמיו וחסדיו – את מרדכי ואסתר, והציל אותנו מידיו.

"והנה לפתע, נעמד אחד היהודים שהיו עימנו בסיביר, והחל לקרוא לעברי בכעס: 'מדוע אתה מספר לנו סיפורים שקרו לפני אלפי שנים, על איזה המן אחד שרצה להשמיד את כל היהודים? יש לנו המן היום! גם סטאלין מבקש להרוג את כולנו! הבה ונראה איך הקב"ה מציל אותנו מההמן שלנו! זה יותר מענין אותי מאשר איך הוא הציל את היהודים מהמן שלפני אלפי שנים'...

"והיהודי הזה צדק", מציין הרב יצחק ומוסיף כי לסטאלין, אכן היתה תכנית מסודרת להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים ולשלוח את כולם לסיביר הקפואה, והוא עוד תכנן לעשות זאת ב'אלגנטיות', כביכול שולח הוא אותם לשם לטובתם, ומתוך דאגה לעתידם... הרב יצחק מוסיף כי סטאלין הורה לבנות קרוואן ארוך ללא חימום ובלי חלונות, ובו תכנן לשכן את היהודים, כאשר בסביבה שלגים מקפיאים וקור עצום של חמישים מעלות מתחת לאפס. לימים ניסו להכניס לשם תבואה, אך היא לא הצליחה לשרוד וקפאה למוות... סטאלין ציין בפני מקורביו שהוא משוכנע, שחמישים אחוז מהיהודים ימותו בדרך, ועוד חמישים אחוז יקפאו שם למוות.

הרב יצחק ממשיך לספר כי "יהודי זה, כאמור, כעס עלי מדוע אני מדבר על המן של ימים עברו, ולא על המן שלנו'. בוא נראה איך הקב"ה מציל אותי היום!', קרא לעברי".

"פניתי אליו ואמרתי לו: 'דע לך, שסטאלין הוא בסך הכל בן אדם. הוא יכול להרוג 10 מיליון אנשים, 20 מיליון, 50 מיליון, אך את היהודים הוא לא יצליח להשמיד!'", מספר הרב יצחק.

לשמע דברים אלו, התעצם כעסו של היהודי השבור. "על מה אתה מסתמך? מדוע שהוא לא יצליח? הוא בשיא כוחו, והוא ניצח את כל מי שניסה לקום כנגדו, כולל את היטלר. הנה תראה: הוא בן 50, ואין לו אף לא שערה לבנה אחת'", קרא היהודי.

השיב לו הרב זילבר: "הכל נכון, אבל אני חוזר ואומר לך: סטאלין הוא בסך הכל בן אדם. אם הקב"ה ירצה בעוד חצי שעה הוא לא יהיה כאן". בתגובה, הסתכל היהודי על הרב זילבר כאילו יצא מדעתו...

"אמרתי לו: 'אתה יודע מה? לא בעוד חצי שעה! בעוד עשרים דקות – הוא לא יהיה כאן'", המשיך הרב זילבר.

"דקות ספורות חלפו, והנה שמענו קולות המולה בוקעים מהמסדרון. שמענו את הסוהרים מתרוצצים ומשוחחים בקולי קולות… היה ברור שקרה משהו. התברר שסטאלין – באותן דקות של ליל פורים – חטף שטף דם במח", מספר הרב זילבר. "במשך שלושה ימים אמרתי תהילים, וביקשתי מהשם יתברך שהוא ימות באופן סופי ומוחלט, ואכן לאחר 3 ימים סטאלין מת".

עם אמונה שלמה בקב"ה ותפילה מעומק הלב – אפשר להרוג את סטאלין, ועם אמונה ותפילה אפשר להרוג את המן שבכל דור ודור. שנזכה לנצל את ימי הפורים הקרובים ולזעוק לה' בתחינה שיגאלנו מהרה גאולת עולם, ויחיש את קיצם של אויבינו המנסים לכלותינו. 

תגיות:המןרוסיהמגילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה