מעניין

אל תפספסו: אם אוסטרלית חושפת טיפ מוצלח 'להחזיר לחיים' צמחים שהחלו לנבול

"אני מאוד אוהבת צמחים, וקוראת עליהם המון. עם השנים נוכחתי לדעת שזה לא מספיק להשקות אותם במים, אפילו אם מדובר בצמחייה שמקבלת הרבה מים. כדי לגרום לצמחים האלה לחזור לחיים אחרי שהתחילו לנבול, צריך להכין את התמיסה הזו באמבטיה, ולהטביל בה את הצמחים"

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

אם מאוסטרליה גילתה טיפ מדהים שמחזיר צמחים יבשים 'לחיים', אחרי שהחלו לנבול. "אני מאוד אוהבת צמחים, וקוראת עליהם המון. עם השנים נוכחתי לדעת שזה לא מספיק להשקות אותם במים, אפילו אם מדובר בצמחייה שמקבלת הרבה מים. כדי לגרום לצמחים האלה לחזור לחיים אחרי שהתחילו לנבול, צריך להכין את התמיסה הזו באמבטיה, ולהטביל בה את הצמחים".

את הצמחים שנבלו 'טובלת' האם בתוך אמבטיה עם מים פושרים' וחבילת מלח אפסום. 

לפוסט ברשתות החברתיות צירפה האם תמונות לפני ואחרי של הצמחים שזכו לטיפול שלה, והתוצאות מדברות בעד עצמן. "מלח אפסום עשיר במגנזיום גופרתי שמגביר את ייצור הכלורופיל", כתבה, כפי שהובא ב'דיילי מייל' הבריטי, והוסיפה: "המים החמימים יעזרו להרוג את המזיקים שיכולים להיות כנימות או אדיות".

לדבריה, מלח אפסום מעניק למים ולקרקע את הדחיפה שהם צריכים כדי לחזור ולהצמיח בהם חיים מחדש. "מלח אפסום עוזר לזרעים לנבוט, גורם לצמחים להתחדש ולגדול, מייצר פרחים נוספים, מגביר ייצור כלורופיל, והורג מזיקים כגון שבלולים".

בקבוצת הפייסבוק שהקימה - אמהות שמגדלות גינות - כתבה האם האוסטרלית כי היא אינה מגדירה עצמה כגננת, אך עם השנים וככל שניסתה יותר ויותר את הטיפ הזה על צמחיה האהובים - גילתה שזה פשוט עובד, והחליטה למכור את המוצר באריזות מיוחדות שהיא מייצרת בעצמה. 

"מי שהצמחים שלו חשובים לו, אני מציעה לו למהר ולהשתמש בטיפ שלי", היא מסכמת. 

מה אתם לא יודעים על מלח אפסום? כמה עובדות שאולי לא הכרתם:

- מדובר במינרל של מגנזיום גופרתי, שנקרא גם אפסומיט - על שם העיירה אפסום שנמצאת במחוז סארי באנגליה, ובה גם התגלה לראשונה בשנת 1806.

- שמות נוספים שניתנו לו הם: מלח אנגלי, מלח מר והפטאהידריד. 

- אפסומיט נוצר על קירות מערות ומכרות, ונראה כעין תפרחות, זקיפים, סיבים ואשכול ענבים. 

- תעשיות שונות משתמשות באפסומיט להכנת מוצרים פרמקולוגיים, חומרי צביעה וייצור נייר וסוכר. 

תגיות:צמחיםטיפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה