חדשות בארץ

נתניהו בזירת הפיגוע: הטרוריסטים לא יעקרו אותנו מכאן

בביקור שערך בצומת אריאל, בו התרחש הפיגוע הקטלני, אמר ראש הממשלה כי כוחות הביטחון יתפסו את המחבל: "התשובה שלנו פשוטה - ככל שיענוהו, כן ירבה וכן יפרוץ"

  • י"א אדר ב' התשע"ט
נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שני) לזירת הפיגוע בצומת אריאל ושמע את פרטי התחקיר המבצעי מפי מפקד פיקוד מרכז, האלוף נדב פדן. בדבריו במקום, שלח נתניהו תנחומים למשפחתו של סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד, שנפל אתמול בפיגוע, ולמשפחתו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד, שנפטר בשעות הבוקר מפצעיו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "אלה שני אנשים ששמעתי עליהם שהיו אנשים מופלאים. ליבנו איתם, לב העם כולו עם המשפחות", אמר.

"אנחנו יודעים את זהות המפגע", ציין ראש הממשלה. "צה"ל, השב"כ וכוחות הביטחון במרדף צמוד אחריו. אנחנו יודעים גם היכן הוא גר, איתרנו את משפחתו. נתתי הבוקר הנחיות להתחיל בהריסת ביתו, וההכנות כבר החלו".

נתניהו הוסיף: "הטרוריסטים הללו לא יעקרו אותנו מכאן, ההיפך הגמור יקרה. מחר, כפי שאמר לי ראש עיריית אריאל, אנחנו מתחילים בבניית כ- 840 יחידות דיור בשכונה חדשה, שכונה שאני אישרתי לפני כשנתיים. התשובה שלנו פשוטה – ככל שיענוהו, כן ירבה וכן יפרוץ".

במענה לשאלות כתבים במקום, אמר נתניהו: "אנחנו מפיקים את כל הלקחים. אנחנו יודעים שאנחנו במאבק מתמיד, זה דורש כמובן היערכות בשטח כפי שיש כאן, אבל בסופו של דבר אנחנו מנצחים את המרצחים. אנחנו נתפוס אותם – ידי כוחות הביטחון משיגות את כל המרצחים הללו. אני רוצה שתסתכלו על כל המקרים. יש תמיד פעולות שאנחנו עושים נגד המשפחות והחמולות של המרצחים הללו. כך עשינו גם אתמול וכך נמשיך לעשות. אני מציין דבר אחד – הם לא יעקרו אותנו מכאן. העוצמה שלנו כבירה. אנחנו נשיג אותם, כפי שהשגנו את כל המפגעים האחרונים. אנחנו נהרוס את בתיהם ואנחנו נמשיך לבנות".

מוקדם יותר הבוקר נמסר כי הרב אחיעד אטינגר הי"ד, שנפצע אנושות בפיגוע, נפטר מפצעיו. בהודעה שפרסמה משפחתו נאמר: "בצער רב וביגון קודר, משפחת אטינגר מודיעה על פטירתו של הקדוש הרב אחיעד אטינגר הי"ד, אשר נפל על קידוש ה' בידי מרצח שפל במהלך פיגוע שבו גילה תעוזה, תעצומות נפש ואומץ רב תוך שהוא יורה במחבל הנתעב. אנו מודים לכל צוות בית החולים בילינסון, לצוותי מד"א ואגף הביטחון שומרון, ולכל עם ישראל אשר התפללו לרפואתו". הלווייתו של הרב אטינגר החלה בשעה זו בעלי, היישוב בו התגורר. מסע הלוויה יעבור בהמשך בצומת אריאל, בדרך לבית העלמין סגולה בפתח תקווה. סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד הובא למנוחות לפני הצהריים בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.

מצבו של חייל צה"ל אלכס דבורסקי, בן 19, שנפצע בפיגוע השני שביצע המחבל בצומת גיתי אבישר מוסיף להיות קשה. הוא מורדם ומונשם לאחר שעבר אתמול ניתוח, ועדיין נשקפת סכנה לחייו.

תגיות:פיגועצומת אריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה