חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד עובר את כחול לבן, הימין גובר על גוש השמאל

על פי סקר כאן חדשות, כחול לבן ממשיכה לאבד מנדטים והופכת עם 30 מנדטים למפלגה השנייה בגודלה - מנדט אחד פחות מלליכוד. נתניהו, כשלרשותו 63 מנדטים, יוכל להרכיב את הממשלה הבאה

(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הערב בכאן חדשות, מלמד כי לראשונה מאז המפץ הפוליטי של הקמת כחול לבן, הליכוד עוקף את מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד. בנוסף לכך, סקר זה ממשיך את המגמה של הסקרים האחרונים, ממנה עולה התחזקותו של גוש הימין ונטילת ההובלה על פני גוש השמאל.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון Direct Polls, מפלגת כחול לבן צונחת ב- 5 מנדטים לעומת הסקר הקודם של כאן חדשות שנערך לפני שבוע וחצי, ונותרת עם 30 מנדטים. הליכוד מתחזק במנדט והופך למפלגה הגדולה ביותר - עם 31 מנדטים.

מפלגת העבודה ממשיכה להתחזק ומוסיפה 2 מנדטים למאזנה, שכעת עומד על 9 מנדטים. חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי שומרת על כוחה ונותרת עם 8 מנדטים. יהדות התורה נחלשת במנדט – ל- 6, בעוד ש"ס מתחזקת במנדט – ל- 6. מפלגות הימין החדש, איחוד מפלגות הימין ומרצ מתחזקות אף הן במנדט ומקבלות כל אחת 6 מנדטים.

רע"מ-בל"ד, שריצתה לכנסת אושרה הערב על ידי בג"ץ, שומרת על 4 המנדטים שלה מהסקר הקודם. מפלגת זהות של משה פייגלין ממשיכה לשמור על יציבות עם 4 מנדטים שמקנים לה כרטיס כניסה לכנסת הבאה. ישראל ביתנו מתאוששת מהסקר הקודם, שצפה כי תישאר מחוץ לכנסת, וזוכה ל- 4 מנדטים. כולנו של משה כחלון, לעומת זאת, צונחת מ- 5 המנדטים שהיו לה בסקר הקודם אל מתחת לאחוז החסימה. גשר של אורלי לוי אבקסיס שומרת על המאזן השלילי שלה ונותרת אף היא מחוץ לכנסת.

במאזן הבין-גושי, גוש הימין-חרדים מתחזק ב- 2 מנדטים. לרשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יעמדו 63 מנדטים פוטנציאליים - הכוללים את ש"ס ויהדות התורה, הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין, ישראל ביתנו וזהות - כדי לנסות ולהרכיב את הממשלה הבאה.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה