חדשות בארץ

גנץ תקף את מדיניות נתניהו בעזה, הפגנות ברצועה נגד החמאס

החמאס עצר את האחראים לירי הרקטות לעבר גוש דן, וטראמפ הטיל וטו על חוק של בית הנבחרים. כל מה שחשוב לדעת

אא

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, התייצב אתמול (שישי), לראשונה בקריירה הפוליטית שלו, למסיבת עיתונאים מול כלי התקשורת. הוא עשה זאת לפני כניסת השבת בקיבוץ נחל עוז, סמוך לגבול עם רצועת עזה. גנץ, שהתכוון למקד את דבריו בהידרדרות המצב הביטחוני בדרום, נאלץ לענות לשאלות חוזרות ונשנות של העיתונאים לגבי החשיפה אודות הפריצה של שירותי המודיעין האיראניים לטלפון הסלולרי שלו. הוא טען כי מדובר ב"סיפור פוליטי רכילותי הזוי לחלוטין", הבהיר כי בטלפון לא היה מידע ביטחוני וכי הוא לא היה נתון לסחיטה. ביחס למצב הביטחוני מתח יו"ר כחול לבן ביקורת על מדיניות הממשלה בראשות בנימין נתניהו ואמר כי ישראל איבדה את ההרתעה מול החמאס.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו על הטענות של כחול לבן, לפיהן ההדלפה על הפריצה האיראנית לטלפון הסלולרי של גנץ יצאה מסביבתו של נתניהו: "מבלי להתייחס לפרטי הדיווח, ראש השב"כ לא עדכן את ראש הממשלה או מי מטעמו בענייניו של בני גנץ".

הפסקת האש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים בעזה, שהחלה אתמול בבוקר, המשיכה להחזיק מעמד במהלך השבת. בעזה דיווחו, כי החמאס – שטען לאחר ירי הרקטות לעבר גוש דן כי מדובר ב"טעות" – עצר אתמול את הפעילים שהיו אחראים לירי. גם בצה"ל העריכו אתמול כי מדובר בירי שבוצע בטעות, אך הדגישו כי החמאס אחראי למתרחש ברצועה. מערכות נוספות של כיפות ברזל נפרסו במקומות שונים בארץ.

לראשונה מאז החלו הפלסטינים לפני כשנה בהתפרעויות לאורך גדר המערכת, הודיעו הפלגים הפלסטיניים על ביטולה של "תהלוכת השיבה" באופן חריג. עם זאת, עשרות מתפרעים הפרו את הסדר והבעירו צמיגים במרחק רב מהגדר.

אתר האינדיפנדנט בערבית, הפועל מלונדון, טען היום כי ראש השב"כ נדב ארגמן נפגש בקאהיר עם בכירים בחמאס. על פי הדיווח, בפגישה – שהתקיימה לאחר ירי הרקטות לעבר גוש דן – הציגו הצדדים את דרישותיהם למהלך של הפסקת אש לטווח ארוך. עוד נטען, כי מהצד של החמאס השתתף בפגישה מוסא אבו מרזוק. לדיווח אין אישור ממקורות נוספים – רשמיים או עיתונאיים.

המחאה ברצועת עזה על המצב הכלכלי הקשה, שהחלה ביום חמישי, נמשכה גם היום. המפגינים שיצאו לרחובות מחו נגד יוקר המחיה ונגד המיסים שהוטלו על ידי החמאס. ברצועה דווח על בעל דוכן במחנה הפליטים ג'באליה שהצית את עצמו לאחר שכוחות הביטחון של החמאס חשדו כי השתתף בהפגנות והרסו את הדוכן שלו. כוחות הביטחון של החמאס נוקטים ביד קשה בניסיון לדכא את ההפגנות, עורכים מעצרים ועושים גם שימוש בירי חי. בהפגנות אחרות – שנערכו ביוזמתו של החמאס – מחו מפגינים נגד הסנקציות שהטילה הרשות הפלסטינית על הרצועה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הטיל אתמול וטו על החוק שעבר בבית הנבחרים לפיו יש לבטל את מצב החירום עליו הכריז הנשיא לצורך מימון בניית החומה בגבול עם מקסיקו. מדובר בווטו ראשון שמטיל הנשיא במהלך תקופת כהונתו. על פי החוקה האמריקנית, הקונגרס יכול לבטל את הווטו הנשיאותי ברוב של שני שלישים בשני הבתים, אך הסיכויים לכך אפסיים בשל השליטה הרפובליקנית בסנאט. במהלך הכרזתו על הווטו, אמר טראמפ כי חובתו הגדולה ביותר היא להגן על ארצות הברית, ולכן הוא "גאה" להטיל וטו על החוק. התובע הכללי של ארצות הברית, ויליאם בר, אישר כי הטלת הווטו של טראמפ נעשתה בהתאם לחוק.

כתב אישום הוגש בניו זילנד נגד ברנטון טרנט, אזרח אוסטרלי בן 28 שביצע אתמול לפנות בוקר (שעון ישראל) את מתקפת הירי בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ', שגרמה לרציחתם של 49 בני אדם ולפציעתם של עשרות נוספים. המשטרה המקומית עצרה מספר אנשים נוספים בחשד למעורבות בטבח.

אנשי "האפודים הצהובים", המפגינים בצרפת נגד מדיניותו הכלכלית של הנשיא עמנואל מקרון, החריפו היום את מחאתם השבועית, במלאת 4 חודשים לפרוץ המחאה. על פי נתוני משרד הפנים הצרפתי, כ- 8,000 בני אדם השתתפו בהפגנות, וחלקם נקטו באלימות רבה שכללה ניפוץ חלונות ראווה בשדרות השאנז אליזה בפריז והצתת מבנים.

תחזית מזג האוויר

גשמי הברכה התחדשו במהלך השבת ברחבי הארץ. במהלך הלילה יוסיפו לרדת גשמים מדי פעם מצפון הארץ ועד לנגב. ייתכנו סופות רעמים יחידות, בעיקר בצפון הארץ. עדיין קיים חשש קל לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בחרמון ירד שלג. לקראת בוקר הגשמים ייחלשו.

מחר (ראשון) מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. עד הצהריים ייתכנו עדיין גשמים מקומיים קלים בצפון הארץ ובמרכזה. תחול עלייה בטמפרטורות אך הן יהיו עדיין נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד נאה. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה נאה. הטמפרטורות יעלו באופן ניכר והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

תגיות:רצועת עזהבני גנץנדב ארגמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה