חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ מוביל על הליכוד, הימין פותח פער

תוצאותיו של סקר "ישראל היום" ו- i24NEWS מלמדות כי בתרחיש הטוב ביותר מבחינתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב קואליציה של 66 מנדטים

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הבוקר (שישי) על ידי "ישראל היום" ו- i24NEWS, מלמד על גידול משמעותי בכוחו של גוש הימין – עובדה שמשפרת באופן ניכר את סיכוייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה.

על פי הסקר – שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" – הסטטוס-קוו בצמרת המערכת הפוליטית ממשיך להישמר: כחול לבן בראשותם של בני גנץ ויאיר לפיד ממשיכה לעמוד בראש רשימת המפלגות, ואף מצליחה לעצור את הירידה הדרסטית שנרשמה בכוחה בסקרים האחרונים. היא זוכה בסקר זה ל- 33 מנדטים – כמו בסקר הקודם שנערך לפני שבוע – לעומת הליכוד, ששומר גם הוא על יציבות עם 26 מנדטים.

בצד השמאלי של המפה הפוליטית, מרצ ממשיכה להפתיע: היא נותרת עם 8 המנדטים שהיו לה, והופכת – על פי הסקר – למפלגה השלישית  בגודלה. מפלגת העבודה יורדת במנדט – ל- 7. חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי מגלה סימנים של אי יציבות ויורדת בחדות – מ- 9 מנדטים ל- 6. רע"מ-בל"ד נשארת מחוץ לכנסת, כמו בסקר מלפני שבוע.

מהעבר השני של הספקטרום הפוליטי – הימין החדש של בנט ושקד יורד ב- 2 מנדטים – ל- 6, ו"איחוד מפלגות הימין" יורדת מ- 8 מנדטים ל- 7. יהדות התורה נחלשת אף היא במנדט ויורדת ל- 7 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי וכולנו של משה כחלון מתחזקות כל אחת במנדט ועולות ל- 5 מנדטים. את השיפור המשמעותי ביותר בסקר רושמת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן: לאחר שבסקר האחרון הייתה רחוקה מאוד מאחוז החסימה, היא מקבלת כעת 5 מנדטים. מפלגת זהות של משה פייגלין, שבסקרים האחרונים מסתמנת כהפתעת הבחירות, ממשיכה להתחזק ועולה מ- 4 ל- 5 מנדטים. גשר של אורלי לוי אבקסיס נותרת מחוץ לכנסת.

סיכום התוצאות מבחינה בין-גושית מעלה, כאמור, התחזקות ניכרת של הימין, בעוד גוש השמאל-ערבים יורד ל- 54 מנדטים בלבד. בתרחיש הטוב ביותר מבחינתו, נתניהו יוכל להרכיב קואליציה של הליכוד עם 7 מפלגות נוספות, שתזכה ל- 66 מנדטים.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה