חדשות בארץ

הסלמה בדרום: צה"ל תקף כ- 100 יעדי טרור ברצועת עזה

הפלסטינים שיגרו במהלך הלילה רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. אזעקות צבע אדום נשמעו ברחבי העוטף מספר פעמים, וכיפת ברזל יירטה חלק מהשיגורים

תקיפות צה"ל ברצועה, אילוסטרציה (קרדיט: דובר צה"ל)תקיפות צה"ל ברצועה, אילוסטרציה (קרדיט: דובר צה"ל)
אא

מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (שישי) כמאה יעדי טרור של החמאס ברחבי רצועת עזה. התקיפה הנרחבת בוצעה בתגובה לשיגור רקטות הפאג'ר אמש לעבר גוש דן. מצה"ל נמסר כי זוהה שני שיגורים משטח הרצועה לשטח ישראל. שתי הרקטות נחתו באזורים לא מיושבים, ומערכת כיפת ברזל לא נדרשה ליירטן. ממד"א נמסר כי 5 אנשים לקו בחרדה, ומספר אנשים נוספים נחבלו באורח קל מאוד במהלך ההליכה למרחב המוגן. גבר כבן 50, שנפצע באורח קל, פונה להמשך טיפול בבית חולים. 

לאחר ירי הרקטות, יצאו מעזה הודעות מצד החמאס והג'יהאד האסלאמי לפיהן הם אינם אחראים לירי הרקטות. דובר צה"ל מסר, עם זאת, כי החמאס הוא שביצע את הירי. על פי חלק מההערכות, מדובר בניסיון של ארגון הטרור ללחוץ על ישראל במשא ומתן שמתנהל בימים האחרונים לחידוש מתווה הרגיעה. השיגורים לעבר גוש דן בוצעו בשעה שמשלחת מצרית, המתווכת בין הצדדים, שהתה ברצועה.

תקיפת צה"ל התבצעה במספר גלים במהלך הלילה, בתום התייעצות ביטחונית שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב. חיל האוויר תקף, בין היתר, את מתחם המשרדים המשמש כמטה הגדה של החמאס בשכונת רימאל שבמרכז העיר עזה. ממטה זה מכווין החמאס את פעילי הטרור שלו שבאזור יהודה ושומרון, וזאת באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעולות טרור, העברות כספים ומענה לוגיסטי למטרת פיגועים כנגד ישראל ואזרחי ישראל.

כמו כן הותקף אתר תת-קרקעי, המשמש כאתר הייצור המרכזי לאמצעי לחימה רקטיים תקניים ברצועה. בנוסף הותקפו מספר מתחמים צבאיים, בהם מוצב של הכוח הימי של חמאס המשמש אף הוא לייצור אמצעי לחימה; מתחם אימונים צבאי המשמש כמרכז של מערך הכלים האוויריים הבלתי מאוישים של חמאס בדרום רצועת עזה; מוצבים - ביניהם מוצב של כוח הימי של החמאס - ומספר תשתיות תת-קרקעיות.

במהלך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום מספר פעמים בשטחי עוטף עזה – במועצה האזורית אשכול, ובמועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח הרצועה, וכי מערכת כיפת ברזל יירטה אחד מהם. בסביבות השעה 6:30 בבוקר נשמעה שוב אזעקת צבע אדום – הפעם בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים שיצאו משטח רצועת עזה. כ- 40 דקות לאחר מכן נשמעה שוב אזעקה בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. מצה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורים, שלושה מתוכם יורטו על ידי כיפת ברזל. בחסדי שמיים, בכל האירועים לא היו נפגעים.

מדיווחים אחרונים עולה כי באחד מבתי הספר בשדרות אותרו רסיסים של מיירט כיפת ברזל. מהעירייה נמסר כי בעיר לא היו נפילות של רקטות, וכי לאחר הערכת מצב שהתקיימה מול הצבא, אין שינוי בהנחיות והלימודים מתקיימים כרגיל. גם במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב הלימודים נערכים כסדרם.

(צילומים: דובר צה"ל)

(עודכן: 8:05)

תגיות:כיפת ברזלרצועת עזהצבע אדוםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה